Jesteś w: Manager » Smak luksusu

Łódka marzeń - łodzie luksusowe w Polsce

26.06.2014 13:40  Smak luksusu
Łódka marzeń - łodzie luksusowe w Polsce
Polska jest jednym z głównych producentów łodzi na kontynencie. Jachty i motorówki naszej produkcji cieszą się renomą nie tylko w kraju, lecz także w Europie. Expander i Interservis sprawdzili jakimi łodziami chcieliby pływać Polacy.

Z przeprowadzonego badania wynika, że dla ponad połowy badanych wymarzoną łódką byłaby żaglówka (65%). Jedynie 31% ankietowanych kupiłoby droższą jednostkę z napędem motorowym. Co druga osoba przeznaczyłaby na ten zakup kwotę z przedziału od 250 tys. do 1 mln złotych. Najczęściej wskazywanymi kierunkami rejsów wymarzonymi łodziami są Morze Śródziemne oraz Karaiby swoim jachtem wybrałoby się tam odpowiednio 74 i 48% respondentów.
 
Polskie jachty stanowią znaną i cenioną markę. Nasze łodzie trafiają m.in. do Niemiec, Francji, Hiszpanii czy krajów skandynawskich. Stanowimy czołówkę światowych producentów. Branża ulegała wielokrotnym zmianom na przestrzeni lat. Po transformacji ustrojowej w 89 rozwój przemysłu jachtowego zaczął gwałtownie rozwijać się, a polskie łodzie zyskały renomę i uznanie na całym świecie. Jedna 
z największych zmian nastąpiła w 2009, kiedy w Polsce zarejestrowano niemal czterokrotnie więcej jachtów niż w 2005 roku. Trzy lata temu tendencja zwyżkowa została przerwana, natomiast aktualnie obserwujemy jej stopniowy powrót. Świadczy o tym niesłabnące zainteresowanie targami i konferencjami branżowymi mówi Piotr Tokarski, Interservis.
 
Polacy bogacą się. Wraz z zasobnością portfela, zwiększa się także ich apetyt na dobra luksusowe. I chociaż często są to produkty pochodzące z niższej półki cenowej, jak np. perfumy, warto podkreślić, że zamożni rodacy coraz częściej decydują się na zakup jachtu. Z roku na rok wzrasta liczba zamożnych Polaków, tj. takich, którzy osiągają dochód powyżej 85 tys. złotych brutto w skali roku. Aktualnie ich liczba wynosi około 828 tysięcy, a według szacunków, za dwa lata może się zbliżyć do miliona[1]. Wzrasta zatem popyt na dobra luksusowe oraz takie, które stanowią wyróżnik statusu. Drogi samochód, chociaż to niezmiennie istotny element tożsamości bogatego Polaka, może już nie wystarczać. Stąd też zwrot w kierunku m.in. jachtów zauważa Jarosław Sadowski, Expander.
 
Expander Advisors, Interservis
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz

manager