eko-budowanie.pl bzwbk.pl
Jesteś w: Manager » Rynek

Powstaje zaplecze techniczne dla Pendolino

30.01.2013 17:09  Rynek
Alstom i PKP IC podpisały na placu budowy akt erekcyjny inwestycji, a w jej fundamenty został wmurowany kamień węgielny.

Hala warsztatowa wraz z infrastrukturą kolejową, zaplecze biurowo-socjalne oraz automatyczna myjnia – tak ma wyglądać Centrum Serwisowe Pociągów Dużych Prędkości, w którym będą obsługiwane składy Pendolino.
Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego oznacza oficjalne rozpoczęcie budowy Centrum Serwisowego przy ul. Kozia Górka na warszawskim Grochowie. Zaawansowane prace budowlane trwają już jednak od listopada 2012 r.
– Wmurowanie kamienia węgielnego pod zaplecze serwisowe pociągów dużych prędkości to jednocześnie krok milowy dla polskiej kolei – nowoczesnej, gwarantującej najwyższe standardy jakości – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

– Alstom jest bardzo dumny z tego, że może uczestniczyć w modernizacji polskich kolei poprzez wprowadzenie taboru kolejowego dużych prędkości w Polsce. Tego rodzaju zintegrowany projekt – na dostawę taboru kolejowego, zaprojektowanie i budowę zaplecza technicznego oraz jego 17-letnie utrzymanie – to przeniesienie do Polski najlepszej międzynarodowej wiedzy fachowej Alstom Transport. Ponadto, co także istotne, realizacja inwestycji oznacza stworzenie ok. 140 nowych miejsc pracy w polskiej organizacji Alstom Transport, które należy doliczyć do aktualnej liczby 950 pracowników fabryki Alstom w Chorzowie (obecnie Grupa Alstom zatrudnia ogółem w Polsce około 3 200 osób) – powiedział Lesław Kuzaj, Prezes Alstom Polska.

Budowa centrum realizowana jest w ramach umowy podpisanej pomiędzy PKP Intercity i Alstom w maju 2011 r. Zakres umowy obejmuje dostarczenie przez Alstom 20 składów dużej prędkości, świadczenie pełnego zakresu usług utrzymania, naprawy gwarancyjne, kontrole, sprzątanie i mycie taboru oraz budowę bazy technicznej. Będzie to pierwsze centrum serwisowe w Polsce przeznaczone wyłącznie dla pociągów dużych prędkości, a jego specjalny projekt i wykorzystane technologie pomogą skrócić do minimum terminy konserwacji i napraw.

Po oddaniu do eksploatacji centrum obsługi będzie świadczyć usługi utrzymania w trybie całodobowym, przez 365 dni w roku. Zarówno zespół inżynieryjny, jak i personel utrzymania odbędą szkolenie w fabryce Alstom w Savigliano we Włoszech. W celu zapewnienia efektywniejszej realizacji zadań personel obsługi będzie korzystać z oferowanej przez Alstom technologii diagnostycznej TrainTracer. TrainTracer będzie informować centrum o statusie pociągu w czasie rzeczywistym, umożliwiając szybkie wykrywanie i usuwanie wszelkich nieprawidłowości. System umożliwia także określanie na bieżąco pozycji pociągu przy wykorzystaniu systemu GPS. Kolejnym zastosowanym narzędziem będzie oferowana przez Alstom platforma RAILSYS – oprogramowanie umożliwiające zarządzanie procesem napraw i utrzymania poprzez monitorowanie zużycia komponentów i planowanie ich wymiany i naprawy.

Baza powstaje na 2,5 hektarach działki, a jej powierzchnia wyniesie ponad 12 tys. metrów kwadratowych. Centrum serwisowe będzie podzielone na część magazynowo-usługową oraz biurową. Hala warsztatowa zostanie wyposażona w trzy tory utrzymaniowe oraz dwa tory naprawcze, mogące obsługiwać 7-wagonowe pociągi. W obiekcie znajdzie się również magazyn części zamiennych oraz automatyczna myjnia dla pociągów. W ramach inwestycji zostanie także wykonane blisko 2 km torów kolejowych z trakcją.
Za projekt zaplecza odpowiada firma Systra. Budową zajmuje się wchodząca w skład francuskiej grupy Bouygues spółka Karmar. Realizacja kontraktu potrwa do końca 2013 roku.
Całkowita wartość inwestycji to 30 mln Euro, z czego część będzie pochodzić ze środków Unii Europejskiej. Dofinansowanie na budowę pochodzić będzie ze środków Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Źródło: Alstom
[qnt]
 
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz

manager