Jesteś w: Manager » Rynek

Poczta przyszłości - Paweł Usidus. prezes firmy Poczta Polska Usługi Cyfrowe – Envelo

09.11.2016 16:14  Rynek


Poczta przyszłości

 

Paweł Usidus, prezes firmy Poczta Polska Usługi Cyfrowe – Envelo, mówi o cyfrowej rewolucji w Polsce i obiecuje szybkie rozwiązanie problemu przesyłek z potwierdzeniem odbioru

 

Słyszałem, że firma, którą pan kieruje, wkrótce rozwiąże problem listów poleconych z potwierdzeniem odbioru. Jeśli tak się stanie, ma pan szansę zyskać wdzięczność nie tylko biznesu, ale też tysięcy ludzi udręczonych kolejkami na pocztach...

 

Z przyjemnością potwierdzam tę wiadomość, w dodatku mogę poinformować, że stanie się to już niebawem. Przypomnę, że e-awizo na poczcie już działa. Envelo – jako spółka Poczty Polskiej – zajmuje się e-substytucją jej usług, jest pocztą przyszłości. Nie znaczy to, że ma w przyszłości odebrać klientów Poczty. Chodzi o wprowadzenie usług zgodnych ze współczesnymi standardami europejskimi. A w tej dziedzinie, niestety, jesteśmy spóźnieni nawet o kilkanaście lat. Naturalnym kierunkiem rozwoju tradycyjnej poczty jest doręczanie przesyłek generowanych przez lawinowo rosnący handel internetowy. Nie widzę natomiast żadnego powodu, by stać w kolejce po odbiór przesyłki poleconej, po znaczek, skoro cały ten proces można przenieść do internetu. W wielu krajach – m.in. w Danii, Niemczech, Czechach i Estonii – nowy model sprawdził się znakomicie.

 

Co opóźniło cyfrową rewolucję na poczcie?

 

Nie mogła ona ruszyć bez odpowiednich decyzji, rozwiązań prawnych, bez determinacji rządzących, co na szczęście mamy już za sobą. Dzięki podpisanemu 31 sierpnia 2016 roku porozumieniu, pomiędzy Ministerstwem Cyfryzacji, Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, Pocztą Polską i PPUC-Envelo, nasza polska platforma cyfrowa stała się strategicznym partnerem państwa w budowaniu e-administracji w obszarze kwalifikowanych, bezpiecznych doręczeń. Jest to wręcz rewolucyjny proces przechodzenia od Polski papierowej do cyfrowej. Umowa dotyczy integracji systemów informatycznych administracji z naszą platformą i ma na celu doprowadzenie do sytuacji, w której każdy obywatel będzie mógł w wygodny i nowoczesny sposób załatwić sprawy urzędowe w sposób, który obecnie realizowany jest w formie papierowej. Całkiem realna stanie się realizacja e-doręczeń zgodnie z wytycznymi zawartymi w unijnym rozporządzeniu eIDAS. Wspomniane ministerstwa wraz z Grupą Poczty Polskiej chcą docelowo doprowadzić do integracji platformy Envelo z planowanym portalem obywatel.gov.pl, aby wszelka komunikacja elektroniczna między obywatelami a organami państwa, urzędami, instytucjami, z jakimi musi komunikować się obywatel, odbywała się za pomocą skrzynki Envelo. Kolejnym krokiem przybliżającym nas do tego było porozumienie o ścisłej współpracy, podpisane 21 października br. z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych, która przy udziale spółek Grupy Poczty Polskiej ma stworzyć do stycznia 2019 roku e-dowód – dowód osobisty ze specjalną warstwą elektroniczną.

 

Spółka Envelo, należąca do Grupy Poczty Polskiej, powstała zaledwie 4 lata temu.

 

Umie już dobrze chodzić i mówić (śmiech). A teraz czeka ją okres intensywnego dojrzewania i rozwoju. Envelo umożliwia wygodny dostęp do kompleksowych, bezpiecznych i zaufanych e-usług pocztowych, dostępnych przez internet, smartfon, wszelkie urządzenia mobilne 24 godziny na dobę. Wśród stworzonych przez nas i już wprowadzonych w życie usług znajdują się zarówno rozwiązania hybrydowe, zapewniające dostęp do tradycyjnych usług pocztowych przez internet, jak i usługi w pełni cyfrowe. Za pośrednictwem naszej platformy można kupić elektroniczne znaczki i wysyłać listy czy kartki, które do adresata dostarczy w tradycyjnej postaci listonosz. Mogą to być np. pocztówki z wakacji zapakowane w eleganckie koperty, które każdy może sobie zaprojektować.

 

 

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałą częścią artykułu w najnowszym numerze Managera.

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager