Jesteś w: Manager » Rynek

FM Logistic: Operator Logistyczny Roku

18.12.2017 20:30  Rynek


Piotr Sukiennik, dyrektor zarządzający na Europę Centralną FM Logistic, opowiada o tym, co składa się na sukces w tej branży oraz o innowacyjnych wdrożeniach

 

Red. Podczas Gali Logistyki, Transportu i Produkcji miał pan powody do zadowolenia. Tego wieczoru FM Logistic zostało nagrodzone aż dwukrotnie. Firmie przypadły: Złote Godło Operator Logistyczny Roku 2017 oraz nagroda główna w plebiscycie na najlepszy produkt innowacyjny dla logistyki, transportu i produkcji.

Piotr Sukiennik: Taki wieczór zdarza się tylko raz w roku. To rodzaj branżowego święta, które 7 grudnia 2017 r. zorganizowano już po raz 16. Gala Logistyki, Transportu i Produkcji jest dla naszej branży jednym z najważniejszych wydarzeń. Właśnie tego wieczoru zaprezentowano laureatów prestiżowych programów: Operator Logistyczny Roku, Supply Chain Designer oraz Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji. To jedyne tak szeroko zakrojone, niezależne badanie w obszarze łańcucha dostaw, które pozwala wyłonić najlepszych dostawców usług logistycznych, promować innowacyjną działalność operacyjną w zarządzaniu logistyką i produkcją oraz wskazać najciekawsze nowe produkty na rynku.

 

Przedstawiciele FM Logistic mieli co świętować, Złote Godło tego programu przypadło waszej firmie.

Chciałbym podkreślić, że to dla nas bardzo ważna nagroda, bo przyznana została głosami naszych klientów. I bardzo im za to dziękuję. To także potwierdzenie słuszności strategii działania naszej firmy, szczególnie dzisiaj, w czasach, gdy nasze otoczenie i warunki działania tak szybko się zmieniają. Potrafimy się do nich dostosować i skutecznie pracować na sukces naszych klientów. Jest to możliwe dzięki filozofii FM Logistic, według której DNA firmy stanowią jej pracownicy, mający wysokie kwalifikacje, umiejętność reagowania na potrzeby klientów i wyposażeni w innowacyjne technologie. Bez nich nie świętowalibyśmy dzisiaj tego sukcesu.

Miał pan podwójny powód do dumy. Podczas gali firma została również nagrodzona za najlepszy innowacyjny produkt dla logistyki.

Kapituła konkursu wyróżniła nas za stworzenie – wspólnie z Hub One – i wdrożenie FM Inventory Viewer (IW). To platforma przymocowana do ramion wózka widłowego. Jest wyposażona w kamery zdolne do odczytu kodów kreskowych na wysokości do 2,5 metra. Ma również kamery IP do fotografowania palet oraz czujniki do rozpoznawania palet i wykrywania ewentualnych przeszkód. Wyniki pracy wdrożonych systemów wskazują na 98,5-procentowy stopień dokładności, który odzwierciedla wysoką wartość dodaną, jaką zapewnia Inventory Viewer w okresach inwentaryzacji. Obsługiwane przez IW lokalizacje są przetwarzane w ciągu trzech sekund, a nie jak w przypadku klasycznego systemu inwentaryzacji w 30 sekund. Zdjęcia wykonywane podczas pracy mają wysoką rozdzielczość, dzięki czemu umożliwiają rozwiązywanie niezgodności z pozycji z komputera, bez konieczności obecności w magazynie. System ten jest szczególnie przydatny w centrach logistycznych, gdzie obsługiwanych jest kilku klientów jednocześnie. 

Inventory Viewer to niejedyny przykład udanego wdrożenia innowacyjnego rozwiązania przez FM Logistic. 

Kilka tygodni wcześniej nasi pracownicy zdobyli pierwsze miejsce w wewnętrznym międzynarodowym konkursie FM Logistic pod nazwą Continuous Improvement na najlepszy projekt wdrożeniowy, który ma realny wpływ na poprawienie działalności firmy, jej procedur i bezpieczeństwa pracowników. Dzięki stworzonej przez nich nadstawie DualFrame klienci oszczędzają na kosztach transportu i efektywniej mogą podejść do problemu zatowarowania placówek handlowych.

Innowacje wymagają niebagatelnych nakładów...

Inwestujemy w nowoczesne i innowacyjne technologie, które pomagają nam w realizacji coraz bardziej zaawansowanych usług z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw. Dzięki temu potrafimy dostosowywać się do szybko zmieniającego się otoczenia oraz warunków działania w obecnych czasach i tym samym skutecznie wpływać na sukcesy klientów. Cieszy mnie to, że gros innowacyjnych inicjatyw podejmują bezpośrednio nasi pracownicy. To oni są autorami naszych sukcesów. 

Nagrody, o których mówimy, to znakomity akcent obchodów 50-lecia firmy... 

W Polsce nasza historia jest krótsza, bo liczy 22 lata. W tym czasie potrafiliśmywykorzystać swoją szansę na rozwój. Konsekwentnie budowaliśmy kolejne oddziały. W naszym kraju mamy już dziewięć platform logistycznych. Planujemy kolejne. Mimoto nasza firma nie zatraciła swojego charakteru i trzyma się podstawowych wartości, takich jak inwestycje, zespół pracowników, dbałość o dobrą atmosferę w miejscu pracy, elastyczność w obsłudze klienta i innowacyjność, a także proekologiczne technologie i rozwiązania, takie jak wdrożona w kilku krajach Grupy FM, również w Polsce, usługa Citylogin.

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager