Jesteś w: Manager » Rynek

Maile i spotkania pożerają czas pracy

07.09.2017 09:33  Rynek
Automatyzacja i sztuczna inteligencja podnoszą efektywność pracy, a korespondencja elektroniczna i spotkania zabierają najwięcej czasu – wynika z badań firmy Censuswide na zlecenie spółki Ricoh.
 
Według badań największymi pożeraczami czasu w pracy są duża liczba wiadomości e-mail (41 proc.) i spotkania (37 proc.). Skutecznymi narzędziami, które przyczynią się do poprawy efektywności pracy są natomiast automatyzacja i sztuczna inteligencja. 65 proc. badanych uznało, że wprowadzenie automatyzacji pewnych procesów wpływie pozytywnie na ich efektywność a 52 proc. uznaje, że wdrożenie narzędzi wykorzystujących potencjał sztucznej inteligencji będzie miało pozytywny wpływ na sposób w jaki pracują. 45 proc. respondentów wskazało, że dzięki nim byliby w stanie zaoszczędzić nawet 2 godziny dziennie. Badanie przeprowadzono na próbie 3 600 pracowników z 21 krajów w tym Polski, Niemiec i Francji.
 
Według 98 proc. badanych nowoczesne narzędzia pomagają im lepiej wykonywać codzienne obowiązki. Głównie ze względu na szybki dostęp do danych (44 proc.), możliwość pracy zdalnej (42 proc.) i konieczność wykonywania mniejszej liczby powtarzalnych zadań (41 proc.). Co więcej, dostęp do nowoczesnych technologii oraz innowacyjne środowisko pracy są ważnym elementem budowania satysfakcji z pracy. Te czynniki obok wysokiej pensji wskazywali Polacy (77 proc.),  Niemcy (63 proc.) i Francuzi (53 proc.). Z drugiej strony pracownicy obawiają się, że brak inwestycji w nowoczesne narzędzia ma niekorzystny wpływ na pozycję rynkową ich przedsiębiorstwa. 36 proc. uznaje, że taka sytuacja może doprowadzić do upadku firmy.  46 proc. jest zdania, że konkurenci mają nad nimi technologiczną przewagę. 
 
– Efektywność pracy to kwestia, która zajmuje kluczowe miejsce podczas dyskusji o największych wyzwaniach, którym musi sprostać światowa gospodarka. Zbyt wiele z naszego dnia pracy poświęcamy na zadania i procesy, które można zautomatyzować i uprościć. Nowoczesne technologie umożliwiają odzyskanie tego czasu i pozwalają pracownikom skoncentrować się na ważnych działaniach – komentuje Javier Diez-Aguirre, Vice President Corporate Marketing w Ricoh Europe. – Osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji w firmach przy kwestiach związanych z wdrożeniami nowych narzędzi muszą przyjąć szerszą perspektywę. Brak inwestycji może w przyszłości okazać się bardzo kosztowny – podsumowuje.
Źródło: Ricoh
[qnt]
 
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager