Jesteś w: Manager » Rynek

MM, 2019/09: rozmowa z Anetą Bartnicką z Dimension Data Polska - technologia nie stoi w miejscu – my też nie

05.09.2019 23:06  Rynek


Aneta Bartnicka, prezes zarządu Dimension Data Polska, opowiada o ciekawych projektach referencyjnych i zmianach, które zachodzą w firmie w związku z integracją z NTT


Redakcja: Grupa Dimension Data weszła w skład NTT Group dziewięć lat temu, ale do tej pory działała jako samodzielna spółka. Co się zmieniło w tym roku?
 
Aneta Bartnicka: 1 lipca br. Dimension Data zostało włączone do nowo powstałej spółki NTT Ltd. z siedzibą w Londynie, do której weszło jeszcze 27 innych spółek, w tym NTT Security oraz NTT Communications. NTT Ltd. jest warta obecnie 11 mld dol. i zatrudnia ponad 40 tys. osób w 57 krajach.

W Polsce ze wszystkich spółek, które utworzyły NTT Ltd., działało do tej pory tylko Dimension Data, dlatego główna zmiana operacyjna sprowadzi się u nas do zmiany nazwy, domeny e-mail i rebrandingu. Cały proces integracji w ramach NTT zostanie zakończony 1 października br. Mając na uwadze, że marka NTT jest silna i rozpoznawalna na świecie, co więcej jest kojarzona z innowacyjnością i dużymi nakładami na R&D, korzyści dla nas są oczywiste.

A dla klientów?

Nasi klienci potrzebują partnera, który może im pomóc rosnąć i nadążać za wymogami zmian technologicznych. Nowa firma, której jesteśmy częścią oferuje dostęp do bardziej wszechstronnego zakresu usług oraz większego spektrum umiejętności i wiedzy eksperckiej w różnych dziedzinach. Do tego dochodzą globalne możliwości technologiczne, szybsze dotarcie do rynku dzięki uproszczeniu i standaryzacji świadczenia usług oraz stały nacisk nawiemy, czym rynek nowych technologii żyje, a ma to kluczowe znaczenie przy świadczeniu usług i budowaniu jak najlepszych rozwiązań.
 
A czym konkretnie się zajmujecie?

Jesteśmy dostawcą rozwiązań ICT oraz globalną firmą świadczącą usługi technologiczne i preferowanym wyborem dla firm, które wolą pracować z integratorem ze względu na kompleksowe usługi i rozwiązania szyte na miarę. 

Świat nieustannie ewoluuje, technologia nie stoi w miejscu. My też nie. Młode cyfrowe pokolenie ma inne oczekiwania wobec życia, pracy, czasu wolnego. Nasi klienci muszą nadążać za innowacjami, które rewolucjonizują świat, by walczyć na konkurencyjnym irynku i wypracowywać zyski. Pomagamy naszym klientom zmieniać się, rozwijać, osiągać lepsze wyniki dzięki inteligentnym rozwiązaniom technologicznym, które dla nas oznaczają „zasilane przez dane, zintegrowane, cyfrowe i bezpieczne”. Razem z nimi kreujemy inteligentne miasta, fabryki, służbę zdrowia, rolnictwo i sport, wywierając tym samym pozytywny wpływ na życie konsumentów, a co za tym idzie – społeczeństw na całym świecie. Staramy się być jak najlepszym partnerem przemiany i sukcesu naszych klientów. 
 
Nasza oferta odpowiada na najważniejsze wyzwania w różnych obszarach organizacji: budujemy rozwiązania z obszaru customer experience, zintegrowanej komunikacji czy ułatwiające nowoczesny, mobilny i elastyczny styl pracy. Pomagamy transformować infrastrukturę w formę zintegrowanej platformy dla cyfrowego biznesu i już na etapie projektowania każdego rozwiązania myślimy o bezpieczeństwie i proaktywnej ochronie firmy przed cyberatakami.
 
Czym możecie się pochwalić w ramach ciekawych wdrożeń?

Mamy szczęście pracować z wyjątkowymi firmami na całym świecie i tworzyć wspólnie niesamowite projekty. Mamy klientów w większości branż, wielu pracuje z nami już od wielu lat. Z globalnych, referencyjnych rozwiązań warto wymienić Flaim System, który zrewolucjonizował pracę strażaków. Jest to nowoczesne narzędzie treningowe dla straży pożarnej umożliwiające tworzenie różnych scenariuszy pożarów oraz realistyczne odtwarzanie elementów, takich jak gorąco, siła, intensywność oraz wygodny system dotykowy. Pełen zakres informacji biometrycznych osób trenujących służy do oceny ich stanu fizycznego i lepszej ochrony.

W obszarze technologii i przyrody dużo zrobiliśmy dla transformacji metod ochrony środowiska i ratowania zagrożonych gatunków, np. nosorożców czy słoni. Technologię wykorzystujemy tu do wzmocnienia ochrony środowiska naturalnego, a proaktywne wykrywanie i prewencja chronią w czasie rzeczywistym rezerwaty dzikiej przyrody przed czynnikami niszczącymi.

Wykorzystując wiedzę naszych ekspertów oraz opierając się na doświadczeniach z projektów i opiniach naszych klientów, przygotowujemy analizy rynkowe z wybranych obszarów, np. publikujemy cykliczny Global Customer Experience Benchmarking
Report, Global Threat Intelligence Report czy Digital Means Business Report.
 
A jak to wygląda w Polsce?

60 proc. naszych przychodów pochodzi ze sprzedaży sprzętu i oprogramowania, a 40 proc. ze świadczenia usług. Jako integrator zwiększamy sprzedaż usług i chcielibyśmy, żeby docelowo nasza sprzedaż dzieliła się pół na pół na produkty i usługi.

Jesteśmy dumni z naszych unikalnych kompetencji w obszarach takich jak customer experience czy SD WAN. Cieszy nas również to, że razem z naszymi klientami tworzymy niezwykłe projekty, które doceniane są zarówno w Polsce, jak i na poziomie Grupy z uwagi na ich złożoność czy innowacyjność. Z ostatnich mogę wymienić Małopolską Chmurę Edukacyjną realizowaną na zlecenie AGH, rozwiązania biometryczne dla banków, złożone projekty dla wojska i policji, w tym obecnie realizowaną modernizację infrastruktury na potrzeby OST numeru 112, platformę społecznościową dla firmy paliwowej czy projekty z obszaru cyberbezpieczeństwa oraz modernizacji i utrzymania systemów contact center. 

Czy nowa spółka nadal będzie wspierać od strony technologicznej Tour de France, trzecią po olimpiadzie i mistrzostwach świata w piłce nożnej największą imprezę sportową na świecie?

Tak, i już w tym roku działo się to pod nową marką NTT. Współpraca z ASO podczas Tour de France jest jednym z ciekawszych przykładów projektu, który jest ciągle rozwijany i wzbogacany o nowe technologie wynikające ze zmiany pokoleniowej czy z upodobań użytkowników – kibiców, komentatorów. Dostarczane przez nas rozwiązania umożliwiają m.in. śledzenie zachowań peletonu z przewidywaniem możliwych przetasowań, ucieczek, obserwowanie na trasie wybranych zawodników oraz prognozowanie z coraz większym prawdopodobieństwem wyników końcowych. Dzięki temu kibice mogli się cieszyć kompleksowymi relacjami i analizami na ekranach swoich smartfonów i tabletów, na bieżąco komentować przebieg wyścigu, posługując się danymi z platformy Race Center czy kanału @letourdata oraz dzielić się wrażeniami w mediach społecznościowych.
 
Czy właśnie to cieszy się szczególnym zainteresowaniem młodego pokolenia?

Młodego oczywiście, ale także wszystkich cyfrowo obytych fanów. Z najnowszego badania NTT ukierunkowanego na kibiców sportowych wynika, że zaledwie 46 proc. ankietowanych stwierdziło, iż ich obecne doświadczenia z danymi sprawiają, że impreza sportowa jest ciekawsza w odbiorze. Ten niedobór ujawnia potrzebę zastanowienia się nad odpowiednią infrastrukturą technologiczną i rozwiązaniami zapewniającymi wyjątkowe, spersonalizowane odczucia, których oczekują kibice sportowi. Pomagają w tym sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, które są niezwykle skutecznymi sposobami zwiększenia zainteresowania wydarzeniem i mocniejszego zaangażowania fanów bazującego na danych. Potwierdziło to 52 proc. badanych osób w wieku 18–34 lat – według nich dokładne prognozy sprawiają, że wydarzenie jest bardziej wciągające. Potrzeba zaangażowania z wykorzystaniem cyfrowych rozwiązań staje się dla młodych ludzi motorem napędowym do bycia aktywnym we wszystkich dyscyplinach życia. To ważna informacja dla nas i naszych klientów.

A działalność CSR?
 

Na świecie najbardziej znany jest nasz, realizowany we współpracy z Cisco, projekt ochrony nosorożców przed kłusownikami w prywatnym rezerwacie obok Parku Narodowego Krugera w RPA. 
 
Drugą ważną inicjatywą globalną jest wsparcie Qhubeka przez kolarzy Team Dimension Data (od nowego sezonu Team NTT ) i pracowników firmy. Qhubeka to organizacja non profit pomagająca dzieciom w RPA. Poprzez przekazywanie rowerów wraz z niezbędnym wyposażeniem wspiera je w codziennym życiu. Dużo działań prospołecznych podejmujemy także na skalę lokalną. Od kilku lat pomagamy rodzinnemu domowi dziecka – z inicjatywy naszych pracowników organizowane są różnego rodzaju zbiórki czy realizowane prace remontowe.
 
Rozmawiał Wojciech Gryciuk
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager