Jesteś w: Manager » Rynek

Lider po raz ósmy

15.02.2017 11:17  Rynek
 


Lider po raz ósmy

 

Škoda jest liderem rynku już ósmy rok z rzędu i nadal umacnia swoją pozycję. W 2016 r. dostarczyła na polski rynek 52 296 samochodów, aż o 17,5 proc. więcej niż w roku 2015, podnosząc swój rynkowy udział aż do 12,56 proc.

 

K ończymy kolejny rok w Polsce ze spektakularnym wynikiem – mówi Filip Figas, zastępca dyrektora sprzedaży marki Škoda. – To nasz wielki sukces, który jest efektem realizacji strategii przyjętej przez centralę marki oraz polskiego importera. Nie przyniosłaby jednak ona skutku, gdyby nie wytężona i pełna pasji praca całego zespołu: pracowników salonów sprzedaży i autoryzowanych punktów serwisowych marki.

 

Na sukces miało wpływ wprowadzenie do oferty modeli Fabia ScoutLine i Superb SportLine. Na marginesie – na początku tego roku debiutuje zmodernizowana Octavia oraz długo oczekiwany duży SUV Kodiaq.

 

Polski rekord to 52 296 samochodów dostarczonych w ciągu roku. Na wynik składają się 13 863 samochody dostarczone na rynku indywidualnym oraz 38 433 na flotowym, gdzie po rocznym wzroście na poziomie 26,8 proc. Škoda zachowuje pozycję lidera ze zdecydowaną przewagą nad konkurentami. Najpopularniejszym samochodem krajowego rynku niezmiennie pozostaje wieloletni bestseller, model Octavia. Trzecia odsłona czeskiego kompaktu trafiła w 2016 r. do 16 966 klientów, to jest o 19,5 proc. większej liczby niż przed rokiem. Na pozycji wicelidera utrzymuje się Fabia, z wynikiem 15 079 aut, która zanotowała wzrost o 24,9 proc. rok do roku. Oba modele niezmiennie przewodzą także rynkowi flotowemu. Rosnącą popularnością cieszy się też Rapid z wynikiem 8777 sztuk.

 

Na drogach pojawiło się 6426 nowych egzemplarzy modelu Superb (aż o 55,7 proc. więcej niż przed rokiem), 2883 Citigo (wzrost o 25,2 proc.) oraz 2165 Yeti (10 proc.).

Sprzedaż Škody wspiera dobra oferta finansowa bazująca na niskich miesięcznych ratach – dla klientów indywidualnych jest to Kredyt Niskich Rat. Nabywcy co trzy lub cztery lata mogą zmieniać auto na nowe, tak jak w abonamencie. Miesięczne raty są zaskakująco niskie. W grudniu ubiegłego roku z tego kredytu skorzystało 57 proc. klientów.

 

Przeznaczone dla firm produkty finansowe Škoda Financial Services obejmują nie tylko podatkowe zalety leasingu. Niewielkie raty za wybrany samochód i możliwość zerowej opłaty wstępnej pozwalają przedsiębiorcom przeznaczyć środki na inne cele, np. rozwój czy inwestycje, a co trzy–cztery lata wygodnie przesiąść się do nowego auta. W 2016 r. Škoda Leasing Niskich Rat dotyczyła prawie jednej trzeciej klientów. Najwięcej kontraktów podpisano w grudniu.


 

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałą częścią artykułu w najnowszym numerze Managera.

 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager