Lenovo Data Center Group, wydzielona spółka z Grupy Lenovo, zamierza w najbliższym czasie rozbudować ofertę, zwłaszcza w segmencie pamięci masowych, poszerzyć bazę partnerów handlowych i klientów oraz skoncentrować się na rozwiązaniach "inteligentnej transformacji" przedsiębiorstw. Ważnym elementem strategii jest też nawiązanie współpracy z firmą NetApp.
Globalna strategia Lenovo zakłada skoncentrowanie się na „inteligentnej transformacji”, która obejmuje takie obszary jak chmura (transformacja chmurowa), analityka biznesowa, czy sztuczna inteligencja (AI). Lenovo zamierza przeznaczyć globalnie 1 mld dol. na badania i rozwój w obszarze sztucznej inteligencji oraz Internetu rzeczy.
– Mamy wszystko, czego potrzeba, do inteligentnej transformacji, od największej na świecie oferty urządzeń, poprzez pozycję lidera w segmencie centrów przetwarzania danych, do inteligentnych rozwiązań branżowych opartych na algorytmach, nie wspominając już o strategicznych partnerstwach, które budowaliśmy przez dziesięciolecia – powiedział Yang Yuanqing, prezes Lenovo.
Przyspieszeniu procesów związanych z transformacją ma też służyć nowe partnerstwo firmy z NetApp, jednym z pionierów, jeśli chodzi o dane w chmurze hybrydowej. W jego ramach na rynek trafią wysoko wydajne pamięci flash nowej generacji oraz rozwiązania umożliwiające skalowanie – od brzegu przez rdzeń sieci aż do chmury.
W Polsce komercyjne wdrożenia wykorzystujące AI zrealizowano już dotąd w sektorze bankowości i służbie zdrowia. Roman Sioda, nowy Country Leader w Lenovo Data Center Group Poland, zapowiedział także wprowadzenie od przyszłego roku usługi o nazwie HaaS czyli Hardware-as-a-Service:
- To oferta, która skierowana jest do klientów, którzy nie chcą inwestować swoich środków bezpośrednio w zakupy, lecz chcą mieć taką infrastrukturę dostępną w formie usługi. Na początek w tym modelu udostępnione będą serwery i macierze. Mamy też własny model finansowania tych zakupów dla klientów, konkurencyjny wobec oferty banków.
Wojciech Gryciuk