Grupa Azoty
PARTNER
SERWISU
Jesteś w: Manager » Rynek

Hotelarstwo urośnie w tym roku

08.01.2016 09:43  Rynek
W 2016 roku obcokrajowcy stanowić będą ponad 20 proc. wszystkich gości hotelowych w Polsce. Wzrośnie zainteresowanie Polską w zakresie turystyki medycznej i znaczenie opinii gości hotelowych w Internecie, szczególnie w mediach społecznościowych.

Wzrośnie także znaczenie działań z zakresu CSR, na które coraz częściej zwracają uwagę klienci – to główne wnioski z czwartej edycji raportu “Hotel Sales & Marketing Trends 2016” przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy firmy doradczej Deloitte.

W tegorocznym opracowaniu zostało ujętych łącznie 21 trendów, które nawiązują do zagadnień związanych z czynnikami bezpośrednio kształtującymi sytuację na rynku hotelarskim, jak i do powszechnych zmian technologicznych czy społecznych wpływających na sposób dokonywania rezerwacji. Informacje zawarte w Trendach 2016 pozwalają sądzić, że branża hotelarska w Polsce może liczyć na dalszy wzrost i rozwój w przyszłym roku. Niewątpliwie jest to dobra informacja zarówno dla osób powiązanych z branżą hotelarską, jak i dla tych, którzy po prostu korzystają z usług różnych obiektów, ponieważ poprawi się także ogólny komfort gości, a także jakość komunikacji z nimi.

Z raportu można dowiedzieć się także o wzroście popularności Polski jako celu podróży dla gości z zagranicy oraz uzyskać wskazówki, w jaki sposób przygotować się na ich przyjęcie w hotelach. Według danych GUS tylko w roku 2015 udzielono ponad 13 mln noclegów gościom z zagranicy, a liczba ta z roku na rok wzrasta. Szacuje się, że w 2016 roku obcokrajowcy znacznie przekroczą próg 20 proc. wszystkich gości hoteli. Trend taki rysuje się z powodu zawirowań geopolitycznych i innych nieoczekiwanych zmian, które obniżyły bezpieczeństwo turystów w lokalizacjach dotąd bezpiecznych. Warto także zwrócić uwagę na fakt, iż duże zainteresowanie Polską występuje również w zakresie turystyki medycznej, która stała się skutecznym pomysłem na wyróżnik biznesowy wielu obiektów w Polsce. Dzięki rozwojowi usług związanych z szeroko pojętą ochroną zdrowia, i ich promocją zagranicą, do Polski przyjeżdża nawet 350 tysięcy osób (głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji), które korzystają z zabiegów czy leczenia właśnie w naszym kraju.

W “Hotel Sales & Marketing Trends 2016” opublikowano także prognozy związane ze zmianą postaw w trakcie procesu rezerwacji w hotelach. Między innymi zaprezentowany został trend, który dotyczy wzrostu znaczenia opinii innych gości hotelu w procesie zakupowym. Według danych Profitroom użytkownik internetu przed zarezerwowaniem pobytu w danym hotelu przegląda średnio aż 18 stron internetowych, a wśród nich portale z opiniami czy też profile w mediach społecznościowych. Celem tych działań jest zweryfikowanie swoich informacji o marce, którą są zainteresowani i podjęcie decyzji zakupowej m.in. na podstawie recenzji innych osób. Dostrzega to coraz więcej osób odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż w hotelach, w związku z czym prognozuje się wzrost znaczenia informacji o gościu jako zasobu, którego posiadanie pozwala lepiej zarządzać wizerunkiem marki, a w rezultacie konkurować z innymi obiektami w tej wymagającej branży.

Czy komunikaty dopasowane do odbiorców będą w 2016 roku jeszcze popularniejsze? Według ekspertów Profitroom staną się wręcz koniecznością.
70 proc. gości hotelowych oczekuje bardziej spersonalizowanych doświadczeń w myśl hasła “less ideas more experience”. W 2016 roku nie będziemy mówili już o segmentach gości, ale o ich profilach. O profilach, które mogą być zmienne w czasie, zależnie od sytuacji w jakich gość się znajduje. Planuje podróż służbową? A może wybiera wymarzone wakacje? Cała sztuka polegała będzie na rozpoznaniu potrzeb klienta na poszczególnych etapach i zapewnieniu mu spersonalizowanych doświadczeń. Targetowanie w 2016 roku to już nie tylko dopasowywanie przekazu pod gościa, ale do etapu podróży, na którym się znajduje - podsumowuje Karolina Antonowicz, Customer Success Director w Profitroom.

Nieodzownym elementem każdego dobrego hotelu staje się podejmowanie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Między innymi poprzez wdrażanie rozwiązań oszczędzających prąd, wodę, efektywne zarządzanie odpadami.

– Obserwując rynek hotelarski, zwracamy uwagę na rosnące znaczenie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności hoteli. W dobrych hotelach standardem staje się dbanie o ochronę środowiska, wspieranie społeczności lokalnych, tworzenie dobrych warunków dla pracowników a w konsekwencji tworzenie unikalnego doświadczenia dla klientów z Polski, i coraz częściej z zagranicy. Nasze doświadczenia pokazują, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na tego typu działania, już na etapie wyboru hotelu, nie tylko w czasie pobytu w nim – mówi Paulina Kaczmarek, menedżer Sustainability Consulting w Deloitte.
Źródło: Deloitte
[qnt] 
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager