Jesteś w: Manager » Rynek

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

11.01.2019 08:41  Rynek
Rozwiązanie Oracle Retail umożliwiło polskiej sieci obuwniczej CCC zwiększenie marży brutto o 4,2%.


Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw handlu detalicznego. Grupa CCC jest jedną z najszybciej rozwijających się w Europie sieci obuwniczych prowadzących sprzedaż wielokanałową. Sprzedaje 50 mln par butów rocznie w 1200 sklepach i 23 krajach, również przez Internet. W związku ze swoim szybkim rozwojem firma postanowiła zoptymalizować marże i programy obniżek cen w odniesieniu do zapasów obejmujących 45 000 produktów. Rozwiązania Oracle Retail Merchandising i Planning and Optimization ułatwiły jej zwiększenie rentowności, a tym samym uzyskanie środków na ekspansję.

Wykorzystując technologię Oracle Retail Clearance Optimization, Grupa CCC szybko zwiększyła marżę brutto o 4,2%, a sprzedaż zapasów klientom końcowym (ang. sell-through) o 7,1%. Dostępny w ramach tej technologii nowy proces biznesowy zapewnia analitykom z CCC oparte na faktach rekomendacje co do obniżania cen, a także raporty dotyczące wyjątków odnoszące się do modelu, koloru i lokalizacji produktów.

Korzystając z pomocy firmy Pronos, partnera Oracle na poziomie Gold, Grupa CCC zaczęła wdrażać dodatkowe rozwiązania, takie jak Oracle Retail Merchandise Financial Planning i Assortment Planning, a następnie procesy alokacji i uzupełniania zapasów oraz merchandisingu. W połączeniu z technologią Oracle Retail Clearance Optimization umożliwiają one analizowanie wpływu upustów na stan zapasów, a Oracle Retail Merchandise Financial Planning pozwala na automatyczne zatwierdzanie cen.

„Oracle Retail Clearance Optimization ułatwia nam elastyczne reagowanie na nowe wymagania biznesowe i potrzeby rynków, a równocześnie zapewnia stabilną, inteligentną i skalowalną platformę. Proces wykonywany wcześniej w 100 procentach ręcznie zastąpiliśmy rozwiązaniem, które przetwarza miliony kombinacji, aby przedstawić naszym specjalistom najlepsze zalecenia” ― powiedział Piotr Pawłowski, dyrektor IT Grupy CCC. „Wykorzystując swoje globalne doświadczenie, Pronos wdrożył nam znakomite rozwiązanie dostosowane do lokalnych wymagań i języków. Oracle Retail Merchandise Operations Management ułatwi nam kontynuację transformacji cyfrowej”.

„Jak wykazały nasze ostatnie badania konsumenckie, 78% klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) przyznaje, że konkurencyjne ceny i promocje mają kluczowy wpływ na ich decyzje o zakupie” ― powiedział Mike Webster, wiceprezes Oracle, dyrektor działu Oracle Retail. „Strategiczna inwestycja w technologie Oracle zapewni Grupie CCC nowe możliwości generowania przychodów. Udostępniając klientom atrakcyjne promocje, firma zyska ich długoterminową lojalność oraz wyróżni się na tle konkurencji”.

Grupa CCC kontynuuje transformację cyfrową, wdrażając rozwiązanie Oracle Retail Merchandise Operations Management obsługiwane przez firmę Accenture. Umożliwi ono przeglądanie zapasów w jednym widoku, a tym samym zwiększenie efektywności sprzedaży wielokanałowej. Wykorzystując najlepsze procedury branżowe i nowoczesne technologie, planiści, handlowcy, specjaliści ds. cen i analitycy operacyjni będą mogli podejmować lepsze decyzje strategiczne.

Wojciech Gryciuk

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager