Jesteś w: Manager » Rynek

Frans-Willem de Kloet, były prezes UPC Polska, inwestuje w Polsce w technologiczną spółkę Sellions

10.06.2019 20:49  Rynek
 

Frans-Willem de Kloet, przez wiele lat pełniący funkcję prezesa i dyrektora zarządzającego spółek grupy Liberty Global (w tym UPC Polska) w maju
br. zainwestował w spółkę Sellions. Firma tworzy
systemy automatyzacji sprzedaży nowej generacji. Z jej aplikacji skorzystało do tej pory ponad 100 000 osób pracujących na rzecz czołowych firm m. in. z branży FMCG i telekomunikacyjnej.

– Sellions wypracował wyjątkową platformę i rozwiązanie adresujące potrzeby zarówno zespołów zarządzających, jak również sprzedawców. Z doświadczenia wiem jak ciężkie i drogie jest wdrożenie narzędzi CRMowych takich jak np. Salesforce – mówi Frans-Willem de Kloet, inwestor, nowy partner spółki – Duże przedsiębiorstwa jak Liberty Global wydają na nie miliony, a wdrożenie często zajmuje kilka lat. Oczywiście, na koniec dnia otrzymujemy kompleksowe narzędzie, ale skierowane przede wszystkim do kadry zarządzającej, a w mniejszym stopniu do samych handlowców. To, co podoba mi się w Sellions to fakt, że zaadresowali dwa główne wyzwania – oferują elastyczną, efektywną kosztowo platformę, nastawioną na budowanie zaangażowania handlowców. Umożliwia ona łatwe zarządzanie wszystkimi kanałami komunikacji z klientem w jednym miejscu, a  ponadtomoże być używana jako dodatek do Salesforce oraz podobnych systemów CRM. Dzięki temu potencjalni klienci, którzy już przeszli bolesny okres wdrożenia głównego systemu, mogą łatwo skorzystać z Sellions i przyspieszyć cyfrową transformację sprzedaży.

Millenialsi wymagają więcej

Dla osób urodzonych w latach 80. i 90. standardami wysokiej jakości usług oferowanych przez aplikacje konsumenckie są te wyznaczane przez platformy takie jak Facebook, Twitter, Spotify, czy Netflix.

–Przyzwyczajenia te sprawiają, że dzisiejsze aplikacje biznesowe m.in. CRMy nie spełniają oczekiwań handlowców, chociażby w zakresie intuicyjnej obsługi, ponieważ powstały głównie w odpowiedzi na potrzeby raportowe managerów – mówi Wojciech Mikucki, CEO Sellions –W naszej oceniekluczem w sprzedaży do nowego pokolenia klientów są zaangażowani i wyposażeni w komplet wiedzy o działaniach klienta przedstawiciele handlowi. Z tego powodu, rozwijane przez nas aplikacje są intuicyjne, elastyczne i łączą wszystkie interakcje z klientem w kanałach cyfrowych i tradycyjnych w łatwe do zarządzania ścieżki (omnichannel customer journey).

– Nie zapominamy przy tym o managerach, którzy na koniec dnia decydują czy skorzystać z naszych usług – dodaje Piotr Trentowski, CTO Sellions –Przejrzysty wgląd w działania handlowców w terenie, ekstremalnie krótki Time-To-Market, łatwe testy A/B i wykorzystanie grywalizacji do motywowania handlowców ułatwiają kierownikom zarządzanie sprzedażą i umożliwiają osiąganie coraz lepszych wyników.

Cyfrowa transformacja sprzedaży terenowej

Sellions kieruje usługi do firm, które prowadzą sprzedaż terenową. Pomaga im zmierzyć się z wyzwaniami takimi jak:

·         brak wiedzy o tym jak często handlowcy spotykają się z klientami i jakie oferty promują w czasie spotkań,

·         mała koncentracja handlowców na kluczowych celach w danym cyklu,

·         brak integracji między działaniami handlowców, a cyfrowymi kanałami komunikacji z klientem.

Klienci spółki z satysfakcją wskazują min. na dwucyfrowe wzrosty wyników sprzedażowych oraz realizację założonych celów jakościowych pracy handlowców. Handlowcy doceniają natomiast intuicyjność i łatwą obsługę aplikacji mobilnej, dostosowanej do telefonów i tabletów.

Polscy przedsiębiorcy mają potencjał

Zaangażowanie w Sellions jest dla Fransa Willema częścią szerszych działań inwestycyjnych, które prowadzi od zakończenia kariery korporacyjnej. W założonym przez siebie akceleratorze VarsoGroup, skierowanym do firm na etapie „scale-up”, łączy on innowacyjnych przedsiębiorców z doświadczonymi managerami korporacyjnymi wysokiego szczebla.

– Już jako dyrektor zarządzający UPC Polska zacząłem doceniać możliwości
i potencjał polskich przedsiębiorców – dodaje Frans-Willem de Kloet –Uważam, że jest to doskonały moment na budowanie innowacyjnych przedsiębiorstw międzynarodowych w tym regionie. Sellions jest świetnym przykładem takiego przedsiębiorstwa i jestem bardzo pozytywnie nastawiony do wspierania tego zespołu w rozwoju.

opr. Vladyslav Andreiev 
_______________________________________
____________

Kalendarium

wrzesień 2019 r. 
I runda akceleracji dla startupów z regionu CEE organizowana przez MIT Enterprise Forum CEE - termin zgłoszeń: do 30 czerwca 2019 r.

http://manager.inwestycje.pl/rynek_manager/MIT-Enterprise-Forum-CEE-rozpoczyna-nabor-do-jesiennej-edycji-programu-akceleracyjnego;339263;0.html

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager