Jesteś w: Manager » Rynek

Euro NCAP – najlepsi w 2010 roku

01.02.2011 22:08  Rynek
Euro NCAP jest największą w Europie niezależną organizacją badającą bezpieczeństwo aut. W jej ocenach brane są pod uwagę nie tylko wyniki bardzo pieczołowicie przeprowadzanych testów zderzeniowych, lecz także wyposażenie poprawiające bezpieczeństwo czynne, takie jak systemy kontroli trakcji czy inne, na przykład informujące kierowcę o zagrożeniu. Jeśli więc samochód otrzymał w testach Euro NCAP wysoką notę, możemy mieć pewność, że nie tylko dobrze ochroni nas w trakcie wypadku, ale także na wszelkie możliwe sposoby pomoże nam go uniknąć. Sam proces oceniania uległ pewnym zmianom w ciągu ostatnich lat. Teraz, oprócz znanych chyba wszystkim gwiazdek, przyznawane są także oceny procentowe. Dzięki temu łatwo porównać, które auta spisały się najlepiej. W 2010 r. Euro NCAP przetestowało 29 samochodów z uwzględnieniem jeszcze bardziej restrykcyjnych norm niż poprzednio. W rezultacie tylko nieco ponad połowa aut otrzymała 5 gwiazdek (w przeciwieństwie do 90 proc. modeli przetestowanych w 2009 r.). Lista Euro NCAP jest podzielona na grupy i uwzględnia auta przetestowane w 2010 roku. W poszczególnych klasach triumfowały następujące samochody: • klasa wyższa: BMW Serii 5 • małe auta rodzinne: Alfa Romeo Giulietta • małe: Honda CR-Z • kompaktowe auta 4x4: Kia Sportage • małe MPV: Toyota Verso. Wyżej wymienione modele zdobyły po pięć gwiazdek w klasyfikacji ogólnej i w poszczególnych kategoriach. Euro NCAP poleca też kilka innych aut, które nie miały aż tak dobrych wyników, ale przekraczały próg 80 proc. we wszystkich dziedzinach. Wśród wyróżnionych znalazły się: Suzuki Swift, Kia Venga, BMW X1, VW Sharan, Seat Alhambra i Citroen C4. Najgorzej w zeszłym roku w testach zderzeniowych wypadły Citroen Nemo (trzy gwiazdki) oraz chiński Landwind CV9, zdobywca dwóch gwiazdek. tom
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager