Jesteś w: Manager » Rynek

MM, 2019/07: Infor ma 4 razy więcej klientów niż... SAP AG

28.07.2019 21:27  Rynek


Cormac Watters, Executive Vice President w Inforze na EMEA, Azję i Pacyfik, 
opowiada o tym, jak Infor zaczął się dynamicznie rozwijać po przeniesieniu większości swoich aplikacji do chmury

Red. Rzadko odwiedza pan chyba Polskę?

Cormac Watters: To prawda, ale 10 czerwca br. okazja była wyjątkowa – otwarcie Europejskiego Centrum Szkoleniowego we Wrocławiu, które na razie będzie szkolić naszych nowych i aktualnych konsultantów, handlowców oraz partnerów. W przyszłości, gdy wprowadzimy nasze kolejne produkty poprzez różne kanały na rynek w Polsce, udostępnimy centrum także klientom. I nie będzie tu chodziło o ich przeszkolenie w zakresie używania aplikacji, bo te stają się coraz bardziej intuicyjne i do tego celu wystarczy skorzystać z e-learningu, tylko do właściwego ich skonfigurowania pod kątem użytkowania w konkretnych branżach m.in. na smartfonach, a ponieważ jest to skomplikowane, przez Internet na razie przyswoić się tego nie daje. Sęk w tym, że w takich naszych aplikacjach jak Infor LN czy Infor M3, które są chmurowymi systemami klasy ERP, istnieje wiele różnych metod obsługi np. zamówień i w każdym przypadku trzeba je dostosować do potrzeb branży klienta. A to wcale nie jest takie proste, nam zaś zależy, żeby to było szybkie i intuicyjne.

W Inforze pracuje pan od niespełna dwóch lat. Jak to się stało, że trafił tu pan bezpośrednio z SAP-a?
 
W SAP-ie odpowiadałem za rozwój biznesu tylko w Wielkiej Brytanii i Irlandii. W Inforze mój zakres odpowiedzialności jest nieporównywalnie większy, bo jestem tu dyrektorem generalnym (General Manager) na cały świat z wyłączeniem obu Ameryk.

To chyba ogromne wyzwanie, tym bardziej że Infor znacznie się od SAP-a różni…

Oczywiście. Żeby przenieść większość naszych produktów do chmury, w ciągu ostatnich ośmiu lat musieliśmy zainwestować w najbardziej innowacyjne technologie do tego służące, których SAP raczej nie posiada, ponad 3 mld dol. Teraz musimy się tylko upewnić, że zaimplementowaliśmy je właściwie, a ich sprzedaż i wsparcie są na profesjonalnym poziomie, bo w chmurze funkcjonują one jako usługa i muszą działać dobrze, jeśli nie chcemy, żeby klienci przestali płacić za ich użytkowanie. Dlatego moja praca ma tu bardziej praktyczny charakter, no i nie bez znaczenia jest też to, że Infor ma cztery razy więcej klientów niż SAP.
 
W ciągu ostatnich 15 lat Infor przejął ponad 60 producentów oprogramowania. Co dla Infora znaczy transformacja cyfrowa postrzegana przez pryzmat nowych technologii: chmury obliczeniowej, AI, LM, BI, IoT, edge computingu czy mikrousług?

Wszystkie te technologie, które pan wymienił, są ważne, ale tylko dla działu IT. Dla biznesu nie znaczą nic, bo nawet jeśli ma on jakąś obraną strategię w tym zakresie, to nie w pełni ją rozumie. Żeby CEO czy CFO zrozumiał, w czym rzecz, trzeba im ten temat przedstawić jako inteligentny sposób na połączenie ze sobą ludzi, rzeczy i biznesu. To znaczy nauczania maszynowego z analityką, wspierania współpracy między zespołami, wymiany dokumentów, KPIs, webserwisów, i to w trybie mobilnym. I dopiero na koniec można napomknąć, że to wszystko zapewnia nasza platforma Infor OS.

Infor chwali się, że wprowadzając na rynek kolejną wersję Birst 7 oraz EAM pokrył swoją ofertą praktycznie wszystkie aspekty prowadzenia biznesu. Co nowego wniosły one do waszego portfolio?
 
Birst 7 to chmurowa aplikacja analityczna klasy edge computing, która z powodzeniem może współpracować z dowolnym systemem ERP. Po połączeniu jej z innymi naszymi aplikacjami pozwala bowiem nie tylko na zdecentralizowaną analitykę, lecz także na scentralizowaną. Jeśli jakaś firma ma swoje oddziały w różnych krajach albo miastach, to w każdym z nich jest stosowana jakaś wersja oprogramowania analitycznego, ale niekoniecznie ta sama, co istotnie utrudnia konsolidację danych. Birst 7 pozwala danymi ze wszystkich oddziałów zarządzać w jednolity sposób, a to ma ogromny wpływ na bardziej skuteczne podejmowanie decyzji.
 
Z kolei Enterprise Asset Management (EAM) to aplikacja do zarządzania środkami trwałymi firmy, a także danymi pochodzącymi z Internet of Things. Ponieważ ich ilość rośnie coraz szybciej, ich ręczna obsługa nie jest już możliwa i trzeba ją zautomatyzować, a najlepiej robi to właśnie EAM, bo gwarantuje elastyczne połączenie z dowolnym systemem klasy ERP oraz oprzyrządowaniem. Przykładowo CERN w Szwajcarii. Największa maszyna na świecie – jak mówią o tym największym stworzonym przez człowieka akceleratorze cząsteczek w Genewie – używa najbardziej złożonego systemu IT. Do priorytetyzowania zasobów służy tam właśnie nasza aplikacja – Infor EAM. W Polsce korzystają z niej dwie wasze największe firmy – Grupa ORLEN i KGHM.
 
Przejście z systemu ERP on-premise na chmurowy jest dużym wyzwaniem dla każdego klienta. Dlaczego Infor postawił na technologie chmurowe?

Ponieważ od chmury nie ma odwrotu i nasi klienci wiedzą to już od dawna. Dlatego w ciągu ostatnich pięciu lat zidentyfikowaliśmy kilka kluczowych z ich punktu widzenia systemów ERP i przenieśliśmy je do Cloud ERP. Nie chcemy przy tym konkurować na tym polu ze wszystkimi dostawcami systemów ERP. Na razie w naszej ofercie chmurowej są rozwiązania tylko dla kilku sektorów: obronnego i lotniczego, produkcji przemysłowej, motoryzacji (Infor LN), FMCG – głównie spożywczego (Infor M3) i bankowego (Sun-Systems). Żeby łatwiej można je było wdrażać jednocześnie, stworzyliśmy dodatkową warstwę w architekturze Infor OS (Operating Service). Nasz prezes miał dobre wyczucie, na samym początku tego procesu podejmując współpracę z Amazon Web Services, w którego centrach danych jest ulokowana nasza chmura. Mieliśmy szczęście, bo wtedy wcale nie było takie pewne, że to właśnie AWS zawojuje ten segment rynku. Dzięki temu możemy klientom na całym świecie oferować szybkie i bezpieczne połączenie z aplikacjami, chociaż tak naprawdę nie korzystamy z jednej chmury, tylko z 16 różnych, które wchodzą w skład Infor Cloud Suite. Dobrze układająca się współpraca z AWS przełożyła się też na to, że Infor jest obecnie jednym z największych jego klientów.
 
I ostatnie pytanie. Infor oferuje swoje usługi głównie przez partnerów. Dlaczego?
 
To efekt przejęcia części udziałów w naszej firmie przez Koch Inc., drugą największą w USA firmę prywatną wartą 120 mld dol. Od dawna Koch korzystał z pomocy takich firm jak Accenture, IBM, Deloitte oraz Cap Gemini i doradził nam, by właśnie z nimi podjąć współpracę. Gdy umowa została podpisana, w ciągu zaledwie roku firmy te zatrudniły ponad 1000 dodatkowych konsultantów mających doświadczenie w obszarach, w których działa Infor, a to świadczy też o skali naszego biznesu.

rozmawiał Wojciech Gryciuk
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager