Jesteś w: Manager » Rynek

Dystrybucja IT: Action wraca do gry

09.10.2017 13:13  Rynek

Po ponad roku od rozpoczęcia postępowania sanacyjnego Action ogłosił wyniki za I pół. 2017 r. Chociaż są one gorsze o ponad połowę w stosunku do I poł. 2015 r. dają jednak nadzieję na pomyśly powrót do gry.


Action to przykład skutecznego zarządzania kryzysem. Kryzysem, którego skali w zasadzie nie przewidują żadne teorie zarządzania i na który nie da się organizacji wcześniej przygotować. Dlatego też, niezależnie od tego, kto w sporach o podatki ma rację, warto docenić działania, których celem było odbudowanie biznesu, restrukturyzacja oraz walka ze zrozumiałym brakiem zaufania instytucji finansowych i stosujących często bezrefleksyjnie korporacyjne standardy dostawców.

Skonsolidowane obroty za I pół. 2017 r. w wysokości niemal 800 mln zł nie zrobią zapewne wrażenia na konkurentach, szczególnie na tle prawie 1,9 mld zł rok wcześniej, kiedy jeszcze nic nie zapowiadało kłopotów z kontrolami skarbowymi. Za to już rentowność marż brutto (8,3 proc.) wyższa niż w I poł. 2016 r. powinna robić wrażenie, choć łatwiej jest zrobić wyższą marżę procentową posiadając ograniczone finansowanie i mniejszy obrót. Tak więc można skutecznie uciekać od czegoś, co dystrybutorzy nazywają transakcjami wolumenowymi, a co de facto jest obrotami między dystrybutorami i dostawami do dużych sieci handlowych, gdzie często zysk pojawia się dopiero w momencie refundacji przeróżnych rabatów posprzedażnych przez producentów, jeśli w ogóle.

Strategia Action ograniczenia masowej dystrybucji do rzeczywiście profitowych linii produktowych jest logiczna, przy czym wolne miejsce w magazynach zaczynają zajmować produkty luźno lub wcale nie związane z branżą IT. Konsolidacja działalności i redukcja ilości spółek w Grupie Kapitałowej z pewnością doprowadzi do oszczędności w kosztach codziennego działania. A działalność na rynku automatyzacji aptek i diagnostyki medycznej powinna przynieść niezłą marżę, w szczególności w sytuacji, kiedy spora część specjalizujących się w tym rynku firm nie ma często wystarczającego kapitału obrotowego do realizacji złożonych projektów.

Obecna strategia działania Action jest wypadkową niełatwej sytuacji samej spółki, rozwoju rynku IT w Europie Środkowo-Wschodniej oraz wizji zarządu z konieczności wpasowanej w nieprzewidywalne realia i chęci spróbowania czegoś nowego, co może doprowadzić do dającej stabilność dywersyfikacji źródeł przychodów.

opr. wogr na podstawie BrandsIT.pl

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager