Jesteś w: Manager » Rynek

40% polskich firm SMB inwestuje w innowacje

23.12.2014 07:52  Rynek

Sektor SMB to jeden z najważniejszych filarów gospodarki. Małe i średnie firmy szybko się rozwijają i coraz odważniej sięgają po nowoczesne technologie. 57% managerów ocenia swoje firmy jako innowacyjne i docenia rolę technologii we współczesnym biznesie, a aż 40% z badanych zgodnie z  ogólną strategią rozwoju chętnie inwestuje w testowanie nowych rozwiązań, a co za tym idzie zdobywa przewagę nad konkurencją - wynika z badania zleconego przez HP.

Firmy z sektora SMB, które uważają się za innowacyjne mają  chętniej niż inne inwestują w nowe technologie. Większość menadżerów wierzy, że IT to niezbędny element sprawnego funkcjonowania całej firmy.
- Obraz, który wyłania się z tych rozmów napawa optymizmem – firmy potrafią budować swoją wartość korzystając ze sprawdzonych rozwiązań, rozsądnie inwestując i świadomie wprowadzając innowacje. W raporcie stworzyliśmy profil lidera – firm, które radzą sobie najlepiej na coraz bardziej wymagającym rynku - komentuje Paweł Czajkowski, Dyrektor Zarządzający HP Polska.
 

W raporcie  wskazano także czynniki hamujące rozwój sektora SMB. Według managerów do głównych przyczyn regresu technologicznego zaliczyć można: brak funduszy, nieodpowiednio zaplanowane budżety oraz przywiązanie do utartych schematów działania.

Publikacja „HP dla Biznesu - Małe. Średnie. Innowacyjne” ma na celu umożliwić przedsiębiorcom zrozumienie roli i obszaru IT oraz pomóc wyciągnąć wnioski, które mogą okazać się fundamentem pod przyszłe działania dla rozwoju ich firm. Raport odpowiada na dwa główne pytania: Jakie wyzwania stoją przed firmami? Jaki budżet warto przeznaczyć na IT? Publikacja oraz interaktywna strona www daje także przedsiębiorcom możliwość sprawdzenia jak wygląda ich biznes na tle innych podmiotów. Pełny raport jest dostępny na stronie hppolskadlabizesu.pl. 

Wywiady na których oparto raport zostały przeprowadzone w lipcu 2014 r. przez firmę TNS z osobami odpowiedzialnymi w firmach za IT. Łącznie zrealizowano 500 wywiadów, pośród badanych firm 400 wywiadów przeprowadzono z przedstawicielami firm z segmentu 50-249 pracowników oraz 100 z osobami z zatrudniającymi 250-499 osób. Zastosowano dwie metody przeprowadzania wywiadu:  CATI -  wywiady telefoniczne oraz CAWI, czyli samodzielne wypełnianie ankiety. Dobór firm do badania miał charakter reprezentatywny ze względu na branżę i wielkość zatrudnienia.  

Raport powstał z inicjatywy firmy Hewlett-Packard Polska, przy współpracy merytorycznej  z firmą Infotarget. Za koordynację projektu i działania media relations odpowiada agencja content marketingowa FFW Communication.

(wog)

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager