Jesteś w: Manager » Rynek

Rzymskie inspiracje

20.09.2017 16:04  Rynek


Rzymskie inspiracje


Marka Bvlgari to doświadczenie czterech pokoleń i ponad 130 lat tradycji tworzenia zegarków i biżuterii, które szczególnie upodobali sobie artyści i gwiazdy. W tym roku legendarna marka znowu zadziwia nowym, najcieńszym tourbillonem Octo Finissimo i niezwykłą kolekcją Serpenti


Kiedy w 1884 r. Grek, ze znanej i z szanowanej rodziny jubilerskiej, Sotirio Bulgari otworzył w Rzymie przy Via Sistina swój pierwszy sklep, nawet w najśmielszych marzeniach nie przypuszczał, że biżuterię stworzoną przez jego rodzinną firmę pokochają gwiazdy, a wśród jej wiernych klientów znajdą się: Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor, Marlene Dietrich, Sophia Loren i Gina Lollobrigida. Dzisiaj luksusowa marka Bvlgari w większości należy do koncernu LVMH – Louis Vuitton Moët Hennessy – i obecna jest w ponad 300 sklepach na całym świecie. Największy z nich, o oszałamiającej powierzchni 940 mkw., znajduje się w Tokio. Jest tam też restauracja. Najbardziej znany zaś to legendarny butik flagowy na Via Condotti w Rzymie, miejsce nie tylko luksusowych zakupów, lecz także spotkań ludzi kultury i kina. 

CEO firmy jest dzisiaj Paolo Bulgari, a od 1995 r. firma notowana jest na włoskiej giełdzie w Mediolanie.

Od lat 70. ubiegłego wieku marka Bvlgari to nie tylko biżuteria z charakterystycznym motywem rzymskich monet czy węża. To również perfumy, które zapewniły firmie status marki luksusowej, prestiżowe hotele Bvlgari Hotels & Resorts na Bali, w Mediolanie i Londynie, akcesoria i wreszcie zegarki. Te powstają w szwajcarskiej filii Bvlgari Haute Horlogerie SA. W niej klasyka łączy się z nowoczesnością.


Bvlgari Bvlgari

Początkowo, w latach 20., firma Bvlgari sprzedawała zegarki wyposażone w mechanizmy uznanych szwajcarskich manufaktur: Audemars Piguet, Jaeger-LeCoultre czy Vacheron Constantin. W pewnym jednak momencie postanowiono stworzyć całkowicie własną kolekcję. W 1975 r. powstał Bvlgari Bvlgari, zegarek ze złotą kopertą i skórzanym paskiem, który od razu stał się wielkim sukcesem i ikoną marki. Pierwsza seria tych zegarków, z charakterystyczną inskrypcją „BVLGARI ROMA”, została wysłana na Boże Narodzenie do najwierniejszych 100 klientów marki. Bez żadnych reklam ani marketingowych akcji, z charakterystycznym późniejszym logo BVLGARI BVLGARI inspirowanym rzymskimi monetami, stał się on niezwykle pożądanym produktem marki, przyciągając na Via Condotti tłumy klientów.

Monety zresztą, podobnie jak motyw węża, stanowić miały znak rozpoznawczy marki. Wąż, jeszcze w czasach Rzymian uznany za symbol mądrości, odrodzenia i witalności, pierwszy raz pojawił się po wiekach w jubilerstwie właśnie w oryginalnym designie zegarków Bvlgari. Głowa żmii zaś posłużyła za inspirację kolekcji zegarków Serpenti.


Zapraszamy do zapoznania się z pozostałą częścią artykułu w najnowszym numerze Managera.

 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager