Jesteś w: Manager » Rynek

Generacja Z jest najbardziej produktywna w hałaśliwym otoczeniu. Ale pokolenie powojennego wyżu, żeby skupić się na pracy, musi mieć absolutną ciszę.

15.05.2019 15:36  Rynek

Największy rozpraszacz uwagi w pracy w otwartych przestrzeniach biurowych? Koledzy i koleżanki z biura.

Ponad połowa (55 proc.) pracowników z Generacji Z, czyli młodych ludzi urodzonych po 1995 roku, oraz 56 proc. Milenialsów twierdzi, że chce pracować w biurach typu open space (otwarta przestrzeń biurowa), pomimo związanych z tym zakłóceń. Wynika tak z nowego badania przeprowadzonego przez Future Workplace na zlecenie firmy Plantronics, Inc. (Obecnie Poly, NYSE: PLT). Wyniki pokazują, jak cztery pokolenia znajdujące obecnie się na rynku pracy myślą dziś o swoim środowisku pracy, w tym o tym co napędza ich produktywność, jak funkcjonują w biurze i jak radzą sobie z rozpraszaniem uwagi. 

– Kiedy zastanawiamy się, ile różnych stylów pracy i różnych pokoleń jest rzuconych razem w jedno miejsce, nic dziwnego, że prawie wszyscy mówią o rozpraszaniu uwagi w pracy – powiedziała Amy Barzdukas, CMO oraz Executive Vice President w Poly. – Równie oczywiste jest, że odpowiednie połączenie technologii i przyjaznego otoczenia może ułatwić koncentrację i poprawić wydajność - i o to właśnie proszą pracownicy.

Główne tezy raportu:

 

Ludzie w każdym wieku uwielbiają pracować w biurach - gdyby tylko nie musieli znosić hałaśliwych współpracowników.

·     Prawie wszyscy (99 proc.) pracownicy zgłaszają, że są rozpraszani podczas pracy.

·     Ponad połowa z nich twierdzi, że z powodu hałasu ma problemy z prowadzeniem rozmów telefonicznych (51 proc.) oraz utrudnia on im koncentrację (48 proc.). 

·     Winni sią współpracownicy: dla 76 proc. wszystkich ankietowanych największym „rozpraszaczem” są rozmawiający zbyt głośno przez telefon, a dla 65 proc.koledzy i koleżanki dyskutujący między sobą.

·     93 proc. odczuwa frustrację, przynajmniej sporadycznie, z powodu rozproszenia uwagi podczas rozmowy telefonicznej lub wideo. 

 

A jednak Generacja Z i Milenialsi nadal preferują  biura typu open space. Wynika to prawdopodobnie z ich lepszego dostosowania do pracy w hałaśliwym środowisku i większej chęci do współpracy z innymi pracownikami.

·     Połowa pracowników woli pracę w open space, a im młodsi, tym bardziej preferują taki układ - 55 proc. pracowników z Generacji Z  i 56 proc.Milenialsów preferuje biura otwarte w porównaniu z 47 proc.z Generacji X (osoby urodzone pomiędzy latami 1965 – 1980) i 38 proc.z pokolenia powojennego wyżu. 

·     Ponad połowa badanych z grupy Generacji Z (52 proc.) twierdzi, że są najbardziej produktywni, gdy pracują w głośnym otoczeniu lub gdy mają możliwość rozmawiania. 60 proc. wyżu powojennego twierdzi, że są najbardziej produktywni, gdy jest cicho.

·     Dwadzieścia procentGeneracji Z spędza co najmniej połowę dnia na rozmowach telefonicznych, wideo lub grupowych, podczas gdy w ten sposób działa tylko 7proc. najstarszych pracowników.

 

– Obecnie miliony ludzi z Generacji Z wchodzi na rynek pracy na całym świecie, a nasze badania wykazały, że ich style pracy różnią się znacznie w porównaniu z poprzednimi pokoleniami – powiedziała Jeanne Meister, założycielka Future Workplace. – Obecnie cztery pokolenia pracują pod jednym dachem, co zmusza firmy do ponownego rozważenia tradycyjnych definicji tego, co tworzy produktywne środowisko biurowe i jak ich pracownicy mogą najlepiej ze sobą współpracować. 

 

W porównaniu z ich starszymi kolegami i koleżankami Generacja Z i Millenialsi są w stanie lepiej radzić sobie z rozpraszaniem uwagi. 

·     35 proc. Generacji Z używa słuchawek, aby poradzić sobie z hałasem, podczas gdy tylko 16proc. najstarszych pracownikówrobi to samo. 

·     Czterech na dziesięciu milenialsów i „Zetek” przenosi się do wygodnych przestrzeni, wyposażonych w kanapy czy pufy. Przeciwnie robi pokolenie ich dziadków –pracuje głównie w przy biurku.

·     Trzy razy więcej pracowników z powojennego wyżu niż tych z Generacji Z przyznaje, że nie radzi sobie z problemami ze skupieniem w biurze.

 

Co warte podkreślenia, wyniki badania pokazują, że prawie trzy na cztery osoby pracowałyby w biurze więcej – i byłyby bardziej produktywne – gdyby pracodawcy robili więcej w celu zmniejszenia rozproszenia uwagi w miejscu pracy, dzięki współpracy między działem IT, HR i administracją budynku.

9 na 10 respondentów twierdzi, że hałas podczas rozmów telefonicznych frustruje ich, a większość pracowników uczestniczących w rozmowach telefonicznych i wideokonferencjach mówi, że rozproszenie można zminimalizować dzięki nowej technologii (56 proc.) i eliminacji hałasu tła (56 proc.). Ponad połowa pracowników twierdzi, że ich firma może zredukować problemy ze skupieniem poprzez ustanowienie cichych stref, ustalenie wytycznych dotyczących odpowiedniego poziomu hałasu i zmianę układu biura. 

opr. Anastasiia Lizanets


Patronaty medialne miesięcznika Manager Magazin:

I Targi Export Expo (29-31 maja)
http://manager.inwestycje.pl/rynek_manager/I-Targi-Export-Expo-w-Polsce-8211-zaproszenie-dla-wystawcow-i-zwiedzajacych-29-31-maja-2019;338498;0.html

VIII edycja targów China Homelife Poland (29-31 maja)
http://manager.inwestycje.pl/rynek_manager/Zaproszenie-na-VIII-edycje-targow-China-Homelife-PolandChina-Machinex-29-31-maja-2019;338759;0.html

III edycja Kongresu Gospodarczego Europy Środkowo-Wschodniej (29-31 maja)
http://manager.inwestycje.pl/rynek_manager/Zaproszenie-na-III-edycje-Kongresu-Gospodarczego-Europy-Centralnej-i-Wschodniej-29-31-maja-2019;338784;0.html

I runda akceleracji dla startupów z regionu CEE organizowana przez MIT Enterprise Forum Poland - termin zgłoszeń: do 30 czerwca 2019 r.

http://manager.inwestycje.pl/rynek_manager/MIT-Enterprise-Forum-CEE-rozpoczyna-nabor-do-jesiennej-edycji-programu-akceleracyjnego;339263;0.html

VI Digital Money & Blockchain Forum, Uczelnia Łazarskiego w Warszawie (16 maja 2019)

http://manager.inwestycje.pl/eventy/VI-Digital-Money-amp-Blockchain-Forum-16-maja-Uczelnia-Lazarskiego-w-Warszawie;339258;0.html

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager