Jesteś w: Manager » Porsche w Managerze

Porsche 911 Targa Klasyk w nowej formie

25.01.2015 22:54  Porsche w Managerze
Porsche 911 Targa Klasyk w nowej formie NOWE PORSCHE TARGA TO PRAWDZIWA GRATKA DLA MIŁOŚNIKÓW WIATRU WE WŁOSACH. PÓŁKABRIOLET, KTÓRY PO ZDJĘCIU DACHU POZWALA NA  OBSERWACJĘ ROZGWIEŻDŻONEGO NIEBA I ZNACZNIE OGRANICZA POWIEWY WIATRU, KTÓRE ZNIECHĘCAJĄ CO NIEKTÓRYCH DO KABRIOLETÓW.

Linia auta przypomina klasyka z 1963 roku, to co zdecydowanie je wyróżnia, to miękki, składany elektrycznie dach, konstrukcyjny i materiałowy majstersztyk.
Kiedy po raz pierwszy oglądałem Targę na parkingu, długo zastanawiałem się gdzie schowany jest dach? Można odnieść wrażenie, że chyba w bagażniku. Zwarta konstrukcja oraz dość szeroka, aluminiowa, poprzeczna belka sprawia wrażenie całkowicie nieruchomej. Nic bardziej błędnego, po naciśnięciu przycisku rozkładania dachu auto urzeka systemem siłowników, ruchomych klapeczek i unoszoną tylną szybą. W ciągu 20 sekund wydawałoby się znikąd pojawia się materiałowy dach, który mocno osiada na ramie przedniej szyby, dobrze wygłuszając wnętrze auta. Wszędzie gdzie się zatrzymywałem i zakładałem dach wianuszek obserwatorów pokazywał mi z uśmiechem kciuk uniesiony do góry.
Oczywiście, to co najpiękniejsze w nowej Tardze to jazda bez dachu. Nawet przy prędkościach zbliżonych do dwustu km na godzinę wiatr jedynie przyjemnie łaskocze. Auto wprost idealne dla pań dbających o fryzurę, zero stresu po jeździe, będzie taka sama jak przed. Na tylnym siedzeniu można posadzić małego pasażera, a i do bagażnika można sporo włożyć.
Testowane przez nas Porsche Targa 4S wyposażone było w automatyczną, doskonale zsynchronizowaną skrzynię biegów (PDK) pracującą w dwóch trybach: komfortowym i sportowym. Dzięki niej i 400-konnemu silnikowi auto rozpędza się do 100 km na godzinę zaledwie w 4,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 294 km/h, dokładnie tak jak podaje producent.
Jak zwykle w Porsche, auto jest naszpikowane elektroniką dbającą o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Dzięki systemom PASM i PDCC, PTM, nawet mniej wprawny kierowca może czuć się całkowicie bezpiecznie, jeśli zachowa zdrowy rozsądek i dopasuje się do warunków na drodze. Auto samo bardzo sprawnie będzie korygowało jego błędy.
Porsche to nie tylko doskonała mechanika i elektronika, ale również najwyższej jakości materiały. Obręcz kierownicy, klamki, podłokietniki i elementy foteli pokryte są skórą. Oprócz standardowych kolorów – czarnego, Platinum Grey, Luxor Beige i Yachting Blue – dostępne są liczne opcje indywidualizacji, w tym specjalne kolory i dwukolorowa tapicerka. Całości dopełniają eleganckie elementy z włókna węglowego, aluminium i drewna.
Na koniec dwie uwagi. Producent podaje, że po zamknięciu dachu auto jest dobrze wygłuszone. Przy grzecznej jeździe, tak. Na szczęście, gdy przełączymy skrzynię w tryb sportowy i pojedziemy trochę agresywniej, już nie. Możemy do woli upajać się przepiękną „muzyką” dochodzącą z 400-konnego silnika pracującego na wysokich obrotach – bezcenne. Co do zużycia paliwa, to przy dynamicznej jeździe nie powinniśmy się zbytnio oddalać od stacji z paliwem, ale tu przecież nie chodzi o to, aby oszczędzać. Jak powiedział pewien klasyk, „zapłaciłem, to się bawię”.


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz

manager