Jesteś w: Manager » Pełen relaks

Inspirowany naturą - rozmowa z Grażyną Kowalczyk, dyrektorem generalnym Hotelu Narvil Conference & SPA

20.10.2015 13:03  Pełen relaks
Inspirowany naturą - rozmowa z Grażyną Kowalczyk, dyrektorem generalnym Hotelu Narvil Conference & SPA

Inspirowany naturą – rozmowa z Grażyną Kowalczyk, dyrektorem generalnym Hotelu Narvil Conference & SPA



Jak odebrała pani decyzję o nagrodzie Hotelarz Roku? 

Jestem związana z hotelarstwem od ponad 30 lat, a nagroda Hotelarza Roku 2014 jest dla mnie szeczególnie ważna i nobilitująca. W kapitule konkursu zasiadali wybitni fachowcy krajowi i zagraniczni. Uczestników oceniało 24 ekspertów hotelarskich – szefowie sieci, prezesi czy specjaliści z poszczególnych obszarów hotelarskich. Tym bardziej uznaję tę nagrodę za wielkie wyr.żnienie i zobowiązanie do dalszej ambitnej pracy.



Jaki powinien być hotel idealny?


Gdyby był przepis na taki hotel to pewnie brzmiałby: wrzuć szczyptę pasji do codzienności, odrobinę szaleństwa w kreacji, włóż bardzo dużo ciężkiej pracy i zaangażowania oraz wytrwale rozwijaj zgrany profesjonalny zesp.ł ludzi. Bo to przede wszystkim ludzie tworzą hotel. Dążenie do ideału to ciągłe moderowanie, ulepszanie i wznoszenie się na coraz wyższy poziom poprzez obserwację zmieniającej się sytuacji na rynku i budowanie relacji z gośćmi w odpowiedzi na ich ewoluujące potrzeby. Jeśli goście są szczęśliwi i czują się komfortowo w hotelu, to jest on bliski ideału.



Nagrodę Hotelarz Roku 2014 otrzymała pani w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego. Co to znaczy „hotel niezależny”?


To według mnie hotel, który nie jest obciążony utartymi schematami. To hotel, który wkładając potężny wysiłek w budowanie własnej marki może wykorzystywać najlepsze standardy i procesy sprawdzonych wzorców, a jednocześnie pozytywnie zaskakuje niekonwencjonalnymi rozwiązaniami oraz elastycznie i szybko reaguje na potrzeby klientów. Te ostatnio zainspirowały nas do stworzenia dla segmentu konferencyjnego nowych ofert związanych z rekreacją i współzawodnictwem na lądzie i wodzie oraz w samym hotelu. Korzystając z infrastruktury wewnątrz hotelu i w jego okolicy, w zależności od wielkości grup, organizujemy: regaty i motoregaty na wodzie, turnieje gry w squasha, tenisa, tenisa stołowego, turniej gry w naszej kręgielni, a w rekreacji wszelkie formy zorganizowanej aktywności ruchowej: od popularnej zumby po zorganizowane wycieczki rowerowe, w sezonie spływy kajakowe, etc. Innym przykładem może być aplikacja na smartfony, która pomaga organizatorom zarządzać swoim wydarzeniem konferencyjnym. Aplikacja jest specjalnie dedykowana naszemu hotelowi. Jest naszego autorstwa we współpracy z wykonawcą – firmą WitchCraft. Pomaga sprawnie poruszać się po hotelu, wyznaczając trasę z punktu do punktu, zawiera najnowsze informacje i promocje, informator hotelowy oraz zabezpieczony dostępem specjalny moduł dla organizatorów konferencji, który pozwala w jednym miejscu zebrać wszystkie materiały: prezentacje, harmonogramy, i na bieżąco wysyłać informacje do uczestników o ewentualnych zmianach w programie. Niezależność to większe wyzwania i większe możliwości – Jak zmieniają się gusta klientów, oczekiwania? – Tak jak każdy rynek, również nasza branża ulega pewnym trendom, modom i nowym potrzebom. Dzisiaj goście są bardzo zabiegani, żyją w ciągłym napięciu, są ograniczeni czasem. Szukają więc harmonii, równowagi zarówno w wymiarze biznesowym, jak i prywatnym. Tę harmonię daje im kontakt z naturą. Szukają miejsc z klimatem, profesjonalną obsługą, komfortowymi warunkami i kreatywną przestrzenią. Taką przestrzeń staramy się tworzyć w hotelu Narvil, który, mam wrażenie, inspiruje nie tylko naszych gości, ale i konkurencję.



Zdobywała pani doświadczenie na wszystkich szczeblach, od recepcjonistki po dyrektora. Jakie doświadczenie było najciekawsze, najbardziej rozwijające? Co było najtrudniejsze?


To model kariery, który jest, według mnie, najbardziej wartościowy. Dzięki temu, że przeszłam wszystkie szczeble w branży, niewiele jest sytuacji mogących mnie zaskoczyć i mam nadzieję, że jestem w stanie wiele rzeczy przewidzieć. Dzięki takim doświadczeniom posiada się również bardzo wartościową wiedzę operacyjną i szacunek dla wszystkich zarządzanych przeze mnie departamentów hotelu. Było wiele sytuacji zawodowych, które mogłyby stać się inspiracją ciekawej sensacyjnej książki czy komediowej fabuły. Ale najciekawszym doświadczeniem i największym wyzwaniem był i jest hotel Narvil. Bo właśnie przy tym projekcie ciągle i na nowo realizuję swoje największe marzenie zawodowe. Kiedy zobaczyłam projekt i wygrałam konkurs na dyrektora generalnego wiedziałam, że to będzie wyjątkowe wyzwanie. Dzięki mądrości i odpowiedzialności inwestora mogliśmy wraz z zespołem zrealizować przemyślaną, spójną strategię marki Narvil, która zaledwie po 3 latach została wyjątkowo doceniona zarówno przez branżę, jak i klientów. Zdobyliśmy między innymi tytuł Hotelu Roku 2014. Travel Managerów w konkursie HRS, magazynów „Forbes” i „Newsweek” zostaliśmy uznani za najlepszy „Hotel z pomysłem” i TOPHOTEL 2014. Najbardziej wymagający był okres budowy i realizacji designerskiego projektu architektonicznego w zderzeniu z infrastrukturą i funkcjonalnymi wymogami hotelu. Udało nam się wypracować przestrzeń równowagi dla biznesu i wypoczynku. Ta wyjątkowość Narvilu polega na spójnej, przejrzystej koncepcji, która jest idealna dla wielkich wydarzeń i kongresów, a jednocześnie inspiruje i daje wytchnienie osobom wypoczywającym prywatnie dzięki otaczającej i przenikającej do wnętrza naturze.


Skąd czerpała pani inspiracje przy planowaniu tego ośrodka? Czym wyróżnia się Narvil? Co przygotowali państwo dla gości?


Narvil wziął nazwę od jednej z najczystszych polskich rzek Narwi oraz słowa „osada” – z francuskiego „village”. Inspirowany jest dziełami natury. Natura spójnie przepływa przez cały hotel nie tylko poprzez nazewnictwo, design i harmonijne wkomponowanie bryły w zastaną przyrodę, ale także przez całą naszą filozofię. To miejsce wyzwala kreatywność. Z natury czerpiemy świeże pomysły i pozytywną energię, kt.rą przekazujemy naszym gościom – zarówno tym w grupach biznesowych jak i szukającym wytchnienia i prywatnego relaksu. Sezonowość widoczna w naturze obecna jest także w menu naszej świetnej restauracji Aruana. Naturalne piękno wydobywane jest także z naszych gości dzięki zabiegom i kosmetykom stosowanym w Niagara Spa. Wszystkim, którzy czują, że się spala ich codzienność, biznesowe napięcie i wyzwania przypominamy, że nie są ogniem, tylko wodą. U nas mogą wyzwalać kreatywność i czerpać energię wprost z natury: aktywnie korzystając z infrastruktury rekreacyjno-sportowej hotelu i uroków okolicy, mogą odkrywać nowe doznania kulinarne nowoczesnej polskiej kuchni podanej w intrygujący sposób czy, w zależności od potrzeb, relaksować się dzięki zabiegom prowadzonym przez naszych terapeutów pochodzących m.in. z Filipin. Po szczegóły zapraszam na stronę internetową hotelu.



Rada dla młodych managerek?



Wyznaczać sobie śmiałe cele, być konsekwentną w działaniu oraz mieć odwagę, upór i własnym przykładem inspirować i motywować zespół.

(BG)

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager