Jesteś w: Manager » Gala 2013

Gala MANAGER AWARD 2013

23.04.2013 15:19  Gala 2013
MANAGER AWARD 2013 – statuetki dla top managerów



23 maja 2013 w Muzeum Historii Żydów Polskich odbyła się kolejna edycja MANAGER AWARD zorganizowana przez Wydawnictwo Business Magazine Manager. Podczas wydarzenia wręczono prestiżowe nagrody dla wybitnych managerów nadających ton polskiej gospodarce. Wśród nominowanych znaleźli się prezesi i przedstawiciele kadry zarządzającej największych przedsiębiorstw i organizacji na rynku m.in: Grupy Lotos, Polskiej Telefonii Cyfrowej, Jeronimo Martins Polska, Euler Hermes Collections, SAS Institute, Telewizji Polsat, czy Stock Polska.
MANAGER AWARD to prestiżowe odznaczenie, nadawane przez jury (złożone z laureatów Gali 2012 oraz redaktora naczelnego magazynu MANAGER – Piotra Cegłowskiego pod przewodnictwem prezesa Krajowej Izby Gospodarczej – Andrzeja Arendarskiego), w uznaniu wybitnych osiągnięć managerów.
W wydarzeniu udział wzięło 200 gości – m.in. przedstawicieli rządu, najwyższej kadry zarządzającej wielu korporacji i instytucji świata kultury i sztuki. Galę poprowadził Jarosław Kuźniar, dziennikarz telewizyjny i radiowy. Podczas eventu odbyła się licytacja na rzecz Bartka – 6 letniego chłopca, który urodził się z wodogłowiem wrodzonym, którego rehabilitację Manager wspomaga od kilku lat.
Spotkanie stanowiło jedyna w swoim rodzaju okazję by spotkało się tak wielu top managerów, a jednocześnie szansą na nawiązanie nowych kontaktów.
Nad właściwym przebiegiem Gali czuwał patron merytoryczny - Giełda Papierów Wartościowych, patron honorowy: Centrum Konferencyjne Muranów, partner strategiczny – Sony Mobile Communications oraz partnerzy wydarzenia: Energia dla firm, NextiraOne, Absolute Abode, Voda Naturalna, Celebration Media, HLS oraz PRownia – Sztuka Relacji. Patronat medialny: Radio PIN, Gazeta Bankowa
i inwestycje.pl
- MANAGER AWARD 2013 odebrało 8 znakomitych przedstawicieli świata biznesu – mówi Piotr Cegłowski, red. nacz. Managera - Przyznaliśmy również nagrodę MANAGER’S QUALITY dla Montblanc, firmy najwyżej cenionej przez managerów. Przyznam, że wybór nie był łatwy, bowiem czas kryzysu stanowił sprawdzian umiejętności polskich managerów.

Nagrodę MANAGER AWARD 2013 zdobyli:



Paweł Olechnowicz – Prezes Zarządu, Grupa Lotos S.A.


Paweł Olechnowicz to manager, który wykreował sukces Grupy Lotos. Wysoko ceniony przez środowisko biznesowe, ale też szanowany przez polityków. Kieruje Lotosem od marca 2002. Zarządzana przez niego firma odnosi sukcesy niezależnie od koniunktury. W całym 2012 roku Lotos miał 936 mln zł czystego zysku. Analitycy spodziewali się wyniku na poziomie 819 mln. Dla porównania rok wcześniej zysk netto Grupy Lotos wyniósł 649,3 mln zł.
Wyniki te to w dużej mierze efekt wprowadzenia Programu 10+, który znacząco zwiększył możliwości produkcyjne Grupy Lotos. Dodatkowym plusem programu 10+ było to, że prezes Olechnowicz po raz drugi pojawił się na okładce Managera…


Miroslav Rakowski – Prezes Zarządu, Polska Telefonia Cyfrowa S.A.

Miroslav Rakowski objął dwa i pół roku temu stanowisko prezesa zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej - wtedy jeszcze operatora sieci komórkowej ERA. Wkrótce po objęciu stanowiska prezesa w rekordowym czasie przeprowadził proces wprowadzenia globalnej marki T-Mobile do Polski. Już kilka miesięcy później podpisał przełomową na rynku polskim umowę o współdzieleniu sieci, w ramach której powstała spółka NetWorks! Pod jego kierownictwem firma uzyskała pozycję lidera i jest obecnie największym operatorem, obsługującym blisko 16 milionów klientów. Wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązania i usługi jak choćby myWallet, która zrewolucjonizowała rynek płatności mobilnych w Polsce, czy T-MobileCloud - zapowiadającą usługi ICT. Rozpoczyna współpracę z branżą energetyczną i buduje najnowocześniejszą sieć, która już w przyszłym roku będzie dostępna w całej Polsce, dla wszystkich.



Maciej Harczuk – Prezes Zarządu, Euler Hermes Collections Sp. z o.o.

Są firmy, które najlepiej radzą sobie w trudnych czasach. Należy do nich Euler Hermes Collection. Wzrost obrotów rok do roku to 22%. Najlepszą rekomendacją dla firmy jest wskaźnik retencji klientów na rekordowym poziomie: 92%. Wyniki publikowane są globalnie. Trzeba więc dodać, że polski oddział tej międzynarodowej firmy, której centrala mieści się w Paryżu, należy do najlepszych i najszybciej rozwijających się i  osiąga najlepsze wyniki w swojej grupie.



Tomasz Suchański – Dyrektor Generalny Sieci Biedronka, Jeronimo Martins Polska S.A.
- nagrodę odebrał Alfred Kubczak członek Executive Committee, dyrektor do spraw korporacyjnych Jeronimo Martins

Wśród największych polskich firm należąca do grupy Jeronimo Martins Polska zajmuje 4 miejsce. Marka Biedronka jest 3. najbardziej wartościową marką w Polsce. W roku 2012 w zarządzanej przez Tomasza Suchańskiego sieci Biedronka sprzedaż netto wzrosła o 17,9% w porównaniu z rokiem 2011 i wyniosła 28,1 miliarda zł. Otwarto 263 sklepy Biedronka i 2 nowe centra dystrybucyjne. W zeszłym roku klienci odwiedzili sklepy Biedronka ponad miliard razy, a 73% Polaków deklaruje, że robi w nich zakupy przynajmniej raz w miesiącu.. Warto podkreślić, że sprzedaż sieci Biedronka stanowi ponad 60% sprzedaży Grupy Jeronimo Martins;
.


Alicja Wiecka – Dyrektor Zarządzająca, SAS Institute

Od 20 lat nieprzerwanie zarządza polskim oddziałem SAS Institute, amerykańskiego producenta oprogramowania analitycznego dla biznesu. Od rozpoczęcia działalności tylko raz nie udało się jej poprawić przychodów z roku poprzedniego, a w okresie ostatnich 5 lat corocznie odnotowuje dwucyfrowy wzrost. Jako pierwsza w Europie zaczęła wdrażać hurtownie danych, a opracowane przez jej zespół analityczne rozwiązania branżowe dla sektora bankowego, ubezpieczeniowego i telekomunikacyjnego stały się hitem wśród klientów firmy na całym świecie zapoczątkowując ich wysyp dla różnych segmentów rynku. Mimo że wcześniej pracowała w USA i Europie, gdy tylko miała możliwość, wróciła do Polski co okazało się to strzałem w dziesiątkę. Chociaż wielokrotnie proponowano jej awans w strukturach pionowych SAS, nigdy nie była tym zainteresowana, bo na swoim czuje się najlepiej.



Nina Terentiew – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Programowych, Telewizja Polsat Sp. z o.o.
Nagroda za bezprecedensowe osiągnięcia managerskie w zarządzaniu działami programowymi polskich telewizji. Funkcje managerskie Nina Terentiew od lat łączy z pracą dziennikarską. Jej programy XYZ czy też „Bezludna wyspa” to ikony polskiej telewizji. W publicznej telewizji spędziła 32 lata. Przez ostatnich siedem lat w telewizji Polsat osiągnęła rekordowe wyniki oglądalności.



Wojciech Bortkiewicz – Dyrektor Marketingu Stock Polska
W firmach produkujących  alkohol pozycja szefa marketingu jest kluczowa. Wojciech Bortkiewicz odpowiada za marketing głównych marek Stiock Polska oraz rozwój nowych produktów na rynku polskim i międzynarodowym. W 2007 roku wprowadził na rynek Czystą de Luxe Żołądkową Gorzką, która – na przekór zapowiedziom analityków – szybko stała się najlepiej sprzedającą się wódką czystą dając producentowi  pozycję lidera na rynku alkoholi mocnych utrzymywaną do tej pory.  A to wymaga doskonałej strategii marketingowej wspierającej sprzedaż produktów.W 2012 roku Stock Polska który osiągnął 34,8 proc. udziałów w rynku wódki.



Grażyna Piotrowska Oliwa - wiceprezydent Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej

GPO była jedną z murowanych kandydatek do Manager Award. W imponującym stylu poprawiła wyniki PGNiG – firmy  ponoszącej straty na sprzedaży gazu, a w dodatku znajdującej się w sporze z regulatorem i głównym dostawcą-Gazpromem.
Dzisiaj PGNiG po zakończonych sukcesem negocjacjach z Gazpromem i unormowaniu kwestii regulacyjnych, wartość akcji PGNiG SA wzrosła o ponad 40 procent osiągając historyczne szczyty.
Niestety czasem polityka wygrywa z biznesem. Najważniejsze jednak jest to, że odchodząc z PGNiG  Grażyna Piotrowska-Oliwa zostawiła firmę w doskonałej kondycji.

Nagroda Managers Quality
Montblanc



Izabela Gałęza dyrektor zarządzająca marką Montblanc


Informacja o tej nagrodzie była przedstawiana na łamach magazynu MANAGER w numerze gwiazdkowym. Stanowi ona wyróżnienie dla firmy szczególnie wysoko cenionej przez managerów.
„W każdym z wywiadów na naszych łamach pytamy managerów jakie cenią zegarki, pióra, firmy odzieżowe, samochody, restauracje. Mając w bazie około 400 wywiadów pokusiliśmy się o podsumowanie. W dziedzinie przyborów piśmienniczych niepodważalnym liderem jest Montblanc, który został też wysoko oceniony jako producent zegarków, biżuterii i wyrobów ze skóry. W ten sposób Montblanc uplasował się na pierwszym miejscu wśród wszystkich firm, które wybierają managerowie” – uzasadnia wybór Żaneta Gaca, doradca zarządu magazynu MANAGER.


Organizator: Wydawnictwo Business Magazine Manager Sp. z o.o.
Data: 23.05.2013
Miejsce: Centrum Konferencyjne Muranów mieszczące się w Muzeum Historii Żydów Polskich

Patronat merytoryczny: Giełda Papierów Wartościowych



Patronat honorowy:



Partner strategiczny:



Partnerzy:





                


        


            

             

Patronaty medialne: Radio PIN, Gazeta Bankowa, inwestycje.pl

           




Partnerzy: PRownia – Sztuka Relacji s.c.
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz

manager