Jesteś w: Manager » Design XXI wieku

SITAG świętuje 20-lecie

28.01.2015 22:46  Design XXI wieku
Z okazji 20. rocznicy swojego powstania firma SITAG Formy Siedzenia postanowiła pokazać najlepsze produkty i przypomnieć historię ich powstania. Cykl grafik „Ikony SITAG”, przygotowany przez Andrzeja Dobosza, pokaże inspiracje, dzięki którym powstały oryginalne projekty foteli biurowych marki SITAG.
– Autentyczny design jest daleki od „projektowania” opartego na naśladowaniu trendów lub wykorzystaniu gotowych wzorów czy komponentów – mówi Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna firmy SITAG i pomysłodawczyni projektu. – Poprzez projekt „Ikony SITAG” nasza firma chce wzbudzić refleksję na temat tego, ile wysiłku wymaga autentyczny design oraz jak głęboko emocjonalnie jest osadzony. Od początku istnienia naszej firmy stawiamy na własne, oryginalne wzornictwo. Dlatego zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kampanii edukacyjnej, która pokazuje, jakimi zasadami kierujemy się przy tworzeniu naszych foteli biurowych klasy Premium – dodaje.
SITAG chce w ten sposób pobudzić dyskusję o tym, w jakim stopniu prawdziwy design niesie za sobą wartość.
– Chcemy pokazać SITAG jako firmę lokalną, która nie chce być molochem, patrzącą przez pryzmat człowieka, rodzinną rozumianą jako zespół ludzi, którzy robią coś razem, dzięki czemu nasze produkty są autentyczne – podkreśla A. Vonhausen. – W kampanii pokazujemy produkty, które powstawały przez 20 lat. Nadal są piękne i nadal się sprzedają. Warsztaty z Zuzanną Skalską pokazały nam jakiego typu produktu oczekują nasi klienci. Obrus „z lokalnej trawy” dał nam do myślenia. Trzeba pokazywać, że od 20 lat produkujemy lokalnie rzeczy autentyczne. Nowe pokolenie nie chce już mebli kopiujących zachodnie wzory, chce odnaleźć w przedmiotach osobiste wartości. Design będzie dla nich autentyczny jeżeli wyrasta z kontekstu: potrzeb, emocji, czasu.
Meble SITAG to z jednej strony stałe miejsca na liście liderów branży, rosnąca sprzedaż i nagrody Red Dot – „Oscary designu”, ale przede wszystkim to wspaniałe i wyjątkowe produkty – każdy zbudowany na kanwie odrębnej historii, obudowany odmiennymi emocjami i skojarzeniami.  – Red Dot Design Award 2012 dla fotela Woodi dodał nam skrzydeł, utwierdził nas w tym, że autentyczność naszej pracy jest doceniana na świecie – cieszy się A. Vonhausen, która narodzony fotel zaprojektowała. Został on wybrany spośród rekordowej w 2012 roku liczby 4515 zgłoszonych produktów, nadesłanych przez 1800 producentów z 58 krajów.

Więcej informacji na temat projektu znaleźć można na stronie: http://sitag.pl/ikony/pl/o-projekcie
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager