Jesteś w: Manager » Design XXI wieku

Design w służbie historii

29.10.2014 19:36  Design XXI wieku
Wystawa stała Muzeum Historii Żydów Polskich zajmuje przestrzeń ośmiu galerii o łącznej powierzchni ponad czterech tysięcy metrów kwadratowych. Jak wyglądała realizacja jednego z najambitniejszych projektów ostatnich lat?

To jednocześnie zetknięcie z architekturą oraz designem nowoczesnego muzealnictwa na najwyższym poziomie.

To nie jest wystawa, którą się ogląda, ją się przeżywa. To interaktywna przestrzeń, która angażuje niemal wszystkie zmysły, a jej zwiedzanie jest doświadczeniem, które nie tylko edukuje, lecz także wywołuje emocje. Projekt wystawy został potraktowany w sposób scenograficzny. Wystawa bazuje na pasywnych i aktywnych stanowiskach multimedialnych, meblach, malowidłach i elementach dekoracyjnych, a także nielicznych zabytkowych obiektach. Wszystkie części składowe ekspozycji wykonywane były przez wyselekcjonowane zespoły architektów, historyków, grafików, rzemieślników, artystów plastyków, animatorów oraz wizualizatorów. Scenografia każdej galerii układa się w odrębną pod względem formy oraz treści opowieść, a jej poszczególne elementy stylizowane są na daną epokę – mówi architekt Mirosław Nizio, założyciel pracowni Nizio Design International, która pracowała nad projektem i realizacją wystawy stałej w latach 2011-2014.

Za wykonanie ponad 180 elementów wystawy odpowiedzialna była Grupa Advertis, specjalizująca się w produkcji niestandardowych aranżacji i komunikacji wizualnej licznych polskich i światowych marek. W projekcie pracowni Nizio Design International każdy fragment ekspozycji służy wzmocnieniu przekazu. Nasza praca polegała na wcieleniu w życie tej wizji przez dobór materiałów i zastosowanie najnowocześniejszych technologii – mówi Paweł Gardasiewicz, Prezes Grupy Advertis.

Nie ma tu przypadków. Każdy element ekspozycji nawiązuje kształtem i fakturą do stylu oraz form architektonicznych charakterystycznych dla danego okresu. Przy wykonaniu wyposażonego w monitory dotykowe stołu przedstawiającego główne szlaki handlowe średniowiecznego świata, odwzorowane zostały kontury ówczesnych map. To była rzemieślnicza praca i fascynujące wyzwanie. Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie łącząc najnowocześniejsze technologie wykonania elementów ekspozycyjnych z iście rękodzielniczą metodyką. Aby uzyskać oczekiwany efekt, nie raz sięgaliśmy do nieco zapomnianych już technik wykończenia detalu – podkreśla Monika Strobin, Sales Director Grupy Advertis.

Ekspozytory, gabloty, multimedialne ściany oraz makiety muszą spełniać szereg wymogów dotyczących bezpieczeństwa, funkcjonalności oraz estetyki. Ostateczny kształt poprzedziły setki testów, prototypów i eksperymentów. Bardzo ważny był dobór odpowiednich materiałów, które zapewnią stabilność i jednocześnie nie przytłoczą „bohaterów” wystawy – eksponatów. Harmonijne współistnienie innowacji i tradycji, nowoczesności i historii tworzy przestrzeń, która zachwyca, edukuje i pozostaje w pamięci na długo po opuszczeniu budynku muzeum.

Grupa Advertis specjalizuje się w projektowaniu i kompleksowej realizacji elementów komunikacji wizualnej marki. Wykonuje wysokiej jakości projekty z obszarów: reklamy zewnętrznej, systemów informacji wizualnej,  aranżacji przestrzeni komercyjnych, czy przygotowania spersonalizowanych elementów wyposażenia wnętrz. Firma realizuje także elementy wspierajace sprzedaż takie jak stoiska targowe, showroomy etc.     
Firma funkcjonuje na rynku od 2002 roku. W tym czasie z sukcesem wykonała szereg projektów dla największych polskich i światowych marek. W portfolio Grupy Advertis znajdują się m.in realizacje dla.: Medicover, Unilever, Warta, Jeromino Martins Polska, Bayer, Roche, Kompania Piwowarska, Play, Motorola, Allianz, BNP Paribas, Infiniti, BMW, Google, GUESS, Teatr 6 piętro. Firma współpracuje także z podmiotami działającymi na rynku powierzchni komercyjnych. Są wśród nich m.in.: Kulczyk Investments, Ghelamco, Hochtief Polska, Kronos Development, Swedecenter. Advertis wspiera także renomowane biura projektowe, wcielając w życie najtrudniejsze i najbardziej niestandardowe wizje architektów i projektantów wnętrz. Do najciekawszych realizacji firmy należy m.in. przygotowanie około 180 elementów ekspozycji do wystawy stałej w podziemiach Muzeum Historii Żydów Polskich, która została zaprojektowana i zrealizowana przez pracownię architektoniczną Nizio Design International.


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz

manager