Jesteś w: Manager » Cztery koła, dwa koła

Ofensywa modeli Renault

09.12.2015 00:34  Cztery koła, dwa koła

Renault zawsze należało do ważniejszych graczy w tej klasie – oferowało samochody awangardowe stylistycznie, konstrukcyjnie, wyposażeniowo.




Modelem Talisman francuska marka nawiązuje do tej tradycji i otwiera kolejny etap długoletniej historii – także tym razem z ogromnym rozmachem. Talisman to duży, obszerny, komfortowy i supernowoczesny sedan. Wersja kombi nosi nazwę Grandtour. Auto w porównaniu z konkurencją jest bardzo bogato wyposażone, oferuje rozwiązania z segmentu premium: 4CONTROL, MULTI-SENSE, EASY PARK ASSIST, R-LINK 2. Rozmiary auta doskonale wpasowują się w wymagania klientów segmentu klasy średniej wyższej, aspirującej do premium, ale dzięki znakomicie dobranym proporcjom – w sensie nie tylko stosunku długości karoserii do jej szerokości i wysokości, lecz także trójbryłowej budowy nadwozia – nie ma tu mowy o jakimkolwiek wrażeniu nadmiaru. Starannie poprowadzone linie nadwozia, wydłużona przednia część, podkreślona wyraźnie eksponowaną maską i pełnym ekspresji przednim pasem, oraz wielki rozstaw osi i zwężający się tył współtworzą pełną dynamiki formę. W wyraziście zaprojektowanych nadkolach umieszczono koła – duże w stosunku do wysokości karoserii. Znakomitym dopełnieniem są wyważonej wielkości szyby, które zapewniają optymalną widoczność, ale też świetnie pasują do ogólnych proporcji auta, podkreślając jego prestiż i elegancję. Są to elementy bardzo istotne dla samochodów segmentu D i cenione przez klientów, zarówno biznesowych, menedżerskich, jak i rodzinnych, bo przecież to tradycyjnie segment najbardziej przyjazny rodzinom. Elementy oświetlenia, poza swą funkcją stylistyczną, którą realizują perfekcyjnie, wykonano w najnowocześniejszych technologiach diodowo-światłowodowych. Lampy główne wykorzystują technologię full LED Pure Vision z inteligentnym, automatycznym sterowaniem rozkładem strumienia światła. Do tego eleganckiego, ale zarazem śmiałego nadwozia znakomicie pasuje obfitujące w schowki wnętrze. Zaprojektowano je tak, by zapewniało pasażerom komfort, ale też jednoznacznie stawiało auto na czele stawki menedżerskiej. Szczególnie elegancki jest kokpit z trzema możliwymi wersjami wyposażenia.


Najważniejszy element to system multimedialny R-LINK 2 wyposażony w dotykowy kolorowy ekran z możliwością personalizacji o przekątnej 7 lub 8,7 cala. Większy ekran jest ustawiony pionowo i występuje seryjnie w wersji Initiale Paris. Ekran 7 cali ma ustawienie poziome. Obydwa ekrany można personalizować widgetami. Pozwalają one zarządzać wszystkimi funkcjami od tych tradycyjnych – takich jak nawigacja, obsługa telefonu i radia – aż do bardziej skomplikowanych, czyli systemów wspomagających prowadzenie i bezpieczeństwo ADAS oraz MULTI-SENSE. Dzięki R-LINK 2 można ustawić do sześciu indywidualnych profili użytkowników. System daje też dostęp do aplikacji i usług on-line. Zestaw zegarów jest cyfrowy, z kolorowym 7-calowym wyświetlaczem TFT, i oferuje kierowcy możliwość konfiguracji i sposobu prezentacji. System R-LINK w wersji 2 służy do zarządzania systemami pokładowymi auta, w tym multimediami, obejmującymi nie tylko typowe radio z odtwarzaczem, lecz także internetowe łącze muzyczne ze streamingiem audio i zestawem Bluetooth telefonu. R-LINK to także możliwość pełnej integracji funkcji pomocniczych – nawigacji, Internetu, usług on-line itp. W topowej wersji R-LINK w postaci pionowego ekranu o przekątnej 8,7 cala (22 cm) jest w pełni funkcjonalnym tabletem wykonującym wszystkie funkcje opisane dotychczas, a także pozwalającym na personalizację samochodu. Na ekranie obok istniejących ikonek (tak jak w tradycyjnym tablecie wywołujących funkcje podstawowe) można umieszczać własne widgety, skróty do tworzonych samodzielnie ustawień – co znakomicie się sprawdza, jeśli z auta korzysta więcej kierowców. Są to funkcje takie jak sterowanie pozycją fotela i kierownicy oraz intensywnością i rodzajem masażu lub regulacji podgrzewania i wentylacji siedziska, podgrzewania i wentylacji siedziska, ale też treść informacji prezentowanych na zestawie zegarów lub wyświetlaczu przeziernym Head-Up.


Dzięki systemowi MULTI-SENSE kierowca może dopasować do swojego gustu sposób i rodzaj oświetlenia kabiny, kolory wyświetlaczy. A także, co ciekawe, dobrać odpowiadającą mu charakterystykę systemów jezdnych. Jest to technologia pozwalająca kontrolować zachowania i reakcje silnika (w tym jego barwę dźwięku) i auto matycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów EDC, twardość adaptacyjnych amortyzatorów. Kierowca może sam ustalić bazową charakterystykę auta w trybie perso, która jest wybierana przez system operacyjny auta, gdy dany kierowca zostanie rozpoznany przez system. Oczywiście, MULTI-SENSE pozwala natychmiast zmienić swe nastawy przez wybór przełącznikiem pomiędzy trybami perso, komfort, sport, eko i neutral. Ostatni z nich jest trybem podstawowym. Dostępne jako opcja najwyższej klasy nagłośnienie to BOSE Surround z cyfrowym przetwornikiem dźwięku i funkcją Centerpoint oraz 13 głośnikami (w tym dwoma subwooferami). Odpowiednio do tej wielości możliwości auta nabywca Talismana może wybierać pomiędzy czterema wersjami wyposażenia, z czym związane są kolorystyka i rodzaj materiałów wykorzystanych do wykończenia wnętrza. Dla najbardziej wymagających przewidziano luksusowy wariant Initiale Paris. Pod względem technicznym Renault Talisman nie pozostawia nic do życzenia: zastosowano tu najnowocześniejsze jednostki napędowe i systemy przeniesienia napędu, aktywne układy jezdne, resorowanie o zmiennej twardości i charakterystyce oraz udostępniono wszystkie istniejące systemy wsparcia kierowcy oraz ochrony czynnej i biernej – w tym również innych uczestników ruchu. Nabywca Talismana ma do wyboru pięć silników gamy Energy – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne. Wszystkie spełniają najbardziej wyśrubowane wymagania i regulacje dotyczące czystości spalin oraz emisji CO
2. Oba benzynowe (TCe 150 i TCe 200) są seryjnie łączone z 7-stopniową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów EDC. Tylko w połączeniu z dwusprzęgłowym automatem (6-biegowym EDC) występuje również topowy diesel, dCi 160, jednostka biturbo. Słabszy z silników wysokoprężnych, dCi 130, występuje zarówno z manualną skrzynią, jak i EDC. Układ jezdny auta może być wyposażony w amortyzatory, których twardość jest regulowana elektronicznie w zależności od wybranego trybu jazdy. W połączeniu z systemem 4CONTROL (unikalne rozwiązanie Renault) zapewnia doskonałą zwrotność w mieście i precyzję toru jazdy w trasie.

W systemie 4CONTROL tylne koła są skrętne. Przy niskich prędkościach, podczas manewrowania i w jeździe miejskiej, skręcają one przeciwnie do przednich, co w wielkim stopniu podnosi zwrotność auta – rzecz o sporym znaczeniu przy tak poważnych rozmiarach samochodu. Przy wyższych prędkościach zaś wychylają się w tym samym kierunku co koła przednie, przez co ogromnie wzrasta stabilność jazdy i bezpieczeństwo. Wszystko to sprawia, że Talisman to jeden z najważniejszych samochodów klasy średniej wyższej, jakie pojawiły się w ostatnim czasie.
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager