Jesteś w: Manager » Cztery koła, dwa koła

Nowa Škoda Fabia. Przed premierą

04.11.2014 22:19  Cztery koła, dwa koła
Nowa Škoda Fabia. Przed premierą Pod koniec sierpnia w fabryce Škody w Mladá Boleslav ruszyła produkcja nowej generacji przebojowego modelu Fabia, który zadebiutuje w październiku tego roku w Paryżu. Biorąc pod uwagę parametry nowego auta, szykuje się prawdziwy przebój rynku flotowego.

Dwa pierwsze tygodnie sierpnia to tradycyjnie czas odpoczynku w fabrykach Škody, ale w tym roku wyglądały inaczej. Trzeba było przygotować linie produkcyjne. W ciągu zaledwie dwóch tygodni przeprowadzono zaawansowane prace modernizacyjne niezbędne przy uruchomieniu produkcji zupełnie nowego samochodu.
Kolejna generacja Fabii oznacza fundamentalne zmiany. Będzie ona aż o 17 proc. oszczędniejsza od poprzedniego modelu. Ustanawia nowe standardy w zakresie zużycia paliwa i emisji spalin. Nowa Fabia otrzyma najnowszą generację wydajnych silników. Wliczając wariant GreenLine, klienci w Europie będą mieli wybór czterech jednostek benzynowych i trzech wysokoprężnych. Wszystkie te silniki spełniają normę emisji spalin EU6 i są standardowo wyposażone w system Start-Stop oraz układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania.
Napęd będzie przekazywany za pomocą ręcznej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowej przekładni DSG. Nowe silniki benzynowe bazują na technologii MQB. Trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI mają wtrysk wielopunktowy, a czterocylindrowe o pojemności 1,2 litra są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Ich zakres mocy sięga od 60 do 110 KM. Oferta silników Diesla dla nowej Fabii będzie składać się z trzech wersji turbodoładowanej, trzycylindrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem. Ich moc od 75 do 105 KM nie zmieniła się w stosunku do drugiej generacji Fabii, zmalała za to pojemność – z 1,6 do 1,4 litra.
Pod koniec 2015 roku do oferty zostanie wprowadzona najoszczędniejsza Fabia, w wersji GreenLine, z silnikiem 1.4 TDI/75 KM pod maską.
Wspomniane wcześniej roz­wiązania, a także opony o obniżonym oporze toczenia w połączeniu z lepszą aerodynamiką pojazdu pozwolą na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 3,1 l/100 km, co odpowiada emisji 82 g CO2/km. Generalnie rzecz biorąc – trzecia generacja Fabii będzie znakomitym przykładem dążenia czeskiej firmy do produkcji jak najbardziej ekologicznych samochodów, co wpisuje się w zaangażowanie firmy w dbałość o środowisko naturalne.
Masa własna nowej Škody Fabii będzie nawet o 65 kg mniejsza niż dotychczas (w zależności od poziomu wyposażenia). Bazowy model z trzycylindrową jednostką 1.0 MPI – bez kierowcy i płynów eksploatacyjnych – waży zaledwie 980 kg.
Nie sposób nie zwrócić uwagi na nowatorski design nowej Fabii. Jest to samochód o typowych dla marki genach, który charakteryzuje wyrazisty charakter oraz młodzieńcza energia. To pierwsza seryjnie produkowana Škoda, w której projektanci marki wykorzystali elementy stylistyczne prosto z koncepcyjnego modelu VisionC. Swój wkład w końcowy projekt miała także Škoda Motorsport. Wato wspomnieć, że nowa Fabia – choć bardzo lekka – jest o 9 cm szersza i o 3 cm niższa od poprzedniczki. Udane połączenie opływowych kształtów i ostrych linii dodają nowemu hatchbackowi charakteru.
Co więcej, przewidziano możliwość indywidualnego dopasowania wnętrza auta.
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz

manager