Jesteś w: Manager » Cztery koła, dwa koła

Instalacje LPG stworzone dla marki ŠKODA

16.02.2015 13:58  Cztery koła, dwa koła
Instalacje LPG stworzone dla marki ŠKODA ŠKODA NIEUSTANNIE PRACUJE NAD ROZWOJEM JEDNOSTEK NAPĘDOWYCH. W BOGATEJ OFERCIE FIRMY, OBOK SILNIKÓW TSI I ZASILANYCH OLEJEM NAPĘDOWYM, DOSTĘPNE SĄ RÓWNIEŻ MPI, KTÓRE CHARAKTERYZUJE NISKIE ZUŻYCIE PALIWA. JESZCZE WIĘKSZĄ OSZCZĘDNOŚĆ GWARANTUJE ICH POŁĄCZENIE Z INSTALACJĄ LPG.

Instalacje te świetnie wykorzystują potencjał nowoczesnych silników MPI, które ze względu na swoją niską wagę, osiąganą przez wykorzystanie aluminium do budowy głowicy i kadłuba, doskonale nadają się do mniejszych modeli marki.
Jednostki MPI to nowoczesne trzy- i czterocylindrowe silniki z pośrednim wtryskiem wielopunktowym umieszczonym w kolektorach dolotowych. Wtrysk wielopunktowy bardzo efektywnie wykorzystuje paliwo, przyczyniając się też do obniżenia emisji dwutlenku węgla: obecnie stosowane silniki MPI z mechanizmem przestawiania rozrządu spełniają najwyższą obowiązującą normę czystości spalin EU6 (na przykład 1.0 MPI w nowej generacji Škody Fabia).
Mówiąc o korzyściach zasilania silnika LPG zwykle wymienia się niższe koszty eksploatacji, zapominając jednak o drugiej ważnej zalecie: przyjazności środowisku. Rozwiązanie to jest bardziej ekologiczne zarówno od benzyny bezołowiowej, jak i oleju napędowego. Warto zaznaczyć, że instalacje LPG przeznaczone do silników Škody powstają w wyniku współpracy z długoletnim partnerem: włoskim specjalistą o światowej renomie, firmą Landi Renzo. Instalacje wykorzystują potencjał nowoczesnych jednostek dzięki zastosowaniu wielopunktowego systemu wtrysku sekwencyjnego LPG w fazie lotnej – Omegas. Opracowane przez firmę Landi Renzo zaawansowane rozwiązanie składa się z nowoczesnego jednostopniowego reduktora-parownika, precyzyjnych wtryskiwaczy oraz jednostki sterującej, która na bieżąco w optymalny sposób decyduje o składzie mieszanki posyłanej do komór spalania.
We wrześniu Škoda zorganizowała pierwszy w Polsce Rajd LPG, prowadzący publicznymi drogami przez cały kraj. Za kierownicami usiedli najlepsi instruktorzy Szkoły Auto ŠKODA, którzy potrafili osiągnąć wyniki zużycia na poziomie 1,89 l paliwa na 100 km.
Innowacyjne rozwiązania pozwoliły na adaptację instalacji gazowej do innych technologii silników ŠKODY, takich jak do wtrysku bezpośredniego przy turbodoładowaniu TSI. Technologia ta wymaga zastosowania innego sterownika gazowego, podłączonego do wewnętrznego systemu diagnostyki samochodu. To pozwala na bieżąco kontrolować ilość paliwa, korygując skład mieszanki dla utrzymania wysokich osiągów i przyjazności środowisku.
Montaż systemu LPG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa wiąże się z kwestią schłodzenia dochodzących do komory spalania, nieużywanych wtryskiwaczy benzyny. Instalacja Landi Renzo rozwiązuje ten problem, przemywając przez cały czas wtryski niewielką ilością benzyny dostarczanej do cylindrów. Strategia ta pozwala utrzymać niską temperaturę paliwa i długą, bezawaryjną pracę wtryskiwaczy, przy zużyciu minimalnych ilości paliwa. Warto zaznaczyć, że silniki MPI na wolnych obrotach pracują na gazie. W momentach największego obciążenia, stosowane jest, przejście na całkowite zasilanie benzyną bezołowiową w sposób zupełnie nieodczuwalny dla kierowcy. Jak dowodzą niezależne testy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych, koszt paliwa potrzebnego do przejechania stu kilometrów Škodą z instalacją LPG może wynieść zaledwie 12 zł.
Dedykowane konstrukcje LPG przygotowano dla silników 1.0 MPI w modelu Citigo, a 1.2 MPI lub 1.4 16V w Fabii, Roomster i Praktik. Technologia instalacji LPG w silniku TSI wykorzystywana jest w modelu Rapid 1.2 TSI.
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

manager